پیروزی هلند مقابل ترکیه؛ آخرین مسافر نیمه نهایی یورو مشخص شد

در آخرین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۴، هلند و ترکیه در برلین به مصاف همدیگر رفتند و در حالی‌که نیمه اول با برتری شاگردان وینچنزو مونتلا به پایان رسید اما نارنجی‌پوشان در ۲۰ دقیقه پایانی به بازی برگشتند و با دو گل صعودشان به مرحله نیمه‌نهایی را قطعی کردند.

بازی با عملکرد نسبتاً مشابه دو تیم آغاز شد و هر کدام از آنها با نمایشی هجومی در پی زدن گل اول بودند. در دقیقه ۷ شوت دیپای از پشت محوطه بلاک شد و در مقابل دروازه به خاکپو رسید اما او نتوانست ضربه‌اش را به خوبی بزند و موقعیت از دست رفت.

در دقیقه ۱۱ ضربه خطرناک آزکان با اختلاف نه‌چندان کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

۱۰ دقیقه بعد چالهان‌اغلو در مقابل دروازه به توپ رسید اما ضربه‌اش توسط فن‌دایک دفع شد.

لحظاتی بعد نیز ترکیه صاحب یک موقعیت دیگر شد اما ضربه والی بارداکچی با اختلاف کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه ۳۵ اما مقاومت هلند فرو ریخت و ترکیه بالاخره به گل رسید. روی سانتر دقیقی از آردا گولر، سامت آکایدین با ضربه سر بازی را ۱-۰ کرد.

در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه اول بازی در میانه میدان دنبال شد و دو تیم با نتیجه ۱-۰ به رختکن رفتند.

در نیمه دوم هلند بازی را در دست گرفت و برای زدن گل مساوی تلاش کرد. در دقیقه ۵۴ ضربه سر خطرناک ووت وخهورست با برخورد به آکایدین دفع شد.

چند دقیقه بعد شوت دیپای از پشت محوطه راهی به دروازه نداشت و راهی اوت شد.

در دقیقه ۶۷ ییلدیز در اولین موقعیت ترکیه در نیمه دوم به توپ رسید اما شوتش از پشت محوطه جریمه را دروازه‌بان دفع کرد.

در دقیقه ۷۰ بالاخره تلاش‌های هلند جواب داد و بازی مساوی شد. روی سانتری عالی از ممفیس دیپای، استفان دی‌فرای با ضربه سر دروازه گونوک را باز کرد.

نارنجی‌پوشان شش دقیقه بعد نیز توانستند به گل دوم برسند. روی حمله‌ای پرسرعت، دامفریز در سمت راست صاحب توپ شد و ارسالش به مقابل دروازه با اشتباه مولدور، وارد دروازه شد تا بازی ۲-۱ شود.

در دقایق پایانی بازی ترکیه تمام تلاشش را برای فرار از شکست به کار گرفت. در دقیقه ۸۵ ضربه یوکوشلو می‌رفت که وارد دروازه شود اما فن د فن توپ را دفع کرد و در ادامه ضربه دوم نیز توسط دی‌فرای منحرف شد.

در دقیقه ۲+۹۰ هم ترکیه می‌توانست به گل برسد اما ضربه سر محکم توسون را فربروخن به شکلی شگفت‌انگیز دفع کرد تا برتری هلند باقی بماند.

در نهایت پس از چند دقیقه، تلاش‌های ترکیه با ناکامی به اتمام رسید و داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد تا این هلند باشد که با برتری ۲-۱، در مرحله نیمه‌نهایی حریف انگلیس شود.

خلاصه بازی هلند ۲ -ترکیه ۱