پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال عربستان در ایران رایگان شد!

حساب پادشاهی عربستان سعودی در توییتر به زبان فارسی درباره امکان پخش رایگان مسابقات لیگ برتر فوتبال عربستان در ایران پیامی منتشر کرد که نشان می‌دهد، دربار این کشور پخش تلویزیونی بازی‌های باشگاهی سعودی‌ها برای ایرانیان از طریق شبکه‌های مختلف صداوسیما را رایگان اعلام کرده است!

به گزارش تابناک، گویا این تصمیم به دلیل حجم زیاد درخواست از سوی فوتبال دوستان ایرانی بوده است که خواهان تماشای بازی‌های رونالدو، بنزما، فیرمینیو، سادیو مانه و شاید بزودی حضور نیمار هستند. این البته ادعای طرف مقابل است، اما صحت آن هم در اصل موضوع یعنی اهداف خاص گردانندگان این اکانت تغییری ایجاد نمی‌کند.

پیش از این، امیر قطر در آغاز سال جاری میلادی، پخش مسابقات جام جهانی فوتبال از صداوسیمای ایران را رایگان کرده بود و این سازمان بدون پرداخت هیچ پولی برای خرید حق پخش، مسابقات را زنده روی آنتن برد.

ذکر این مهم لازم است که هفته گذشته یک شبکه آمریکایی در جدال با رقبا و تلویزیون‌های بزرگ اروپایی، حق پخش مسابقات امسال لیگ عربستان سعودی را تصاحب و خریداری کرده است.

به نظر می‌رسد، این اقدام و تعارف معنادار، بیش از آنکه به عنوان یک هدیه برای علاقه مندان ورزش و تماشای مسابقات فوتبال در ایران مطرح شده باشد، به نیت نمایش استادیوم‌های لوکس عربستان و جولان ستاره‌های نجومی فوتبال دنیا برای مردم ایران انجام شده باشد که از داشتن چنین تفریحاتی محروم هستند.

این در حالی است که لیگ ایران اساسا فاقد قرارداد حق پخش یا هرگونه درآمد فروش تصاویر به کانال‌های تلویزیونی است و حتی در نصب داور ویدیویی یا VAR عاجز مانده است.