نتایج ۳ دیدار باقی‌مانده این هفته لیگ برتر ایران؛ شاگردان نکونام حریف ندارند!

در دیداری فوق العاده حساس و نفس گیر، استقلال موفق شد با تک گل ایمان سلیمی از سد فولاد گذشته و به صدر جدول رده بندی رسید تا پرسپولیسی‌ها نیز به رده دوم بازگردند.

این بازی با مالکیت یک طرفه استقلال آغاز شد و شاگردان نکونام مالک میدان بودند. اولین موقعیت مهم بازی را زبیر خلق کرد. پس از توپ گیری این بازیکن از روی پای محمد علی نژاد، او با یک شوت سر ضرب دیدنی، دروازه حریف را تهدید کرد که ضربه او از بالای دروازه به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

مهرداد محمدی موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت. ارسال کرنر جلالی در شرایطی در دهانه دروازه به بازیکن استقلال رسید که هیچ مدافعی نزدیک محمدی نبود ولی ضربه سر این بازیکن را شهاب گردان به راحتی مهار کرد.

دقایقی بعد، یک موقعیت دیگر نصیب محمدی شد. او با حرکت در عرض ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که شهاب گردان این توپ را برگرداند. سپس توپ به جلالی رسید ولی ضربه این بازیکن بی دقت بود و راهی اوت شد.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم، فولاد نخستین موقعیت خود را خلق کرد که جدی‌ترین فرصت بازی بود. ارسال وحید حیدریه به تیر دوم نصیب ابراهیم حصار شد که ضربه او به محل تلاقی تیرهای افقی و عمودی برخورد کرد و به بیرون رفت.

بالاخره استقلال توانست در دقیقه 58 به گل برسد. آبی‌ها صاحب یک ضربه کرنر شدند که ارسال دیدنی ابوالفضل جلالی را ایمان سلیمی با یک ضربه سر دیدنی به گل نخست بازی تبدیل کرد تا مدافع پیش تاخته تیم نکونام، قفل دروازه را باز کند.

آبی‌ها موقعیت مشابهی را به مانند گلی که به ثمر رسانده بودند، از دست دادند. ارسال جلالی با ضربه سر سیلوا همراه شد که شهاب گردان با یک دست، توپ را راهی کرنر کرد. پس از این بود که فولاد برای به ثمر رساندن گل تساوی، فشار خود را افزایش داد و مالک توپ و میدان بود.

در وقت‌های اضافه، دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند. ابتدا روی اشتباه مدافعان آبی پوش، توپ به شیمبا رسید ولی این بازیکن قدر فرصت به دست آمده را ندانست و ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

در آخرین ثانیه‌های بازی و روی یک ضدحمله، بلانکو صاحب فرصت شد که ضربه او در موقعیت تک به تک را گردان راهی کرنر کرد و در نهایت نیز بازی با همان یک گل به سود استقلال به پایان رسید تا آبی پوشان صدر جدول را از پرسپولیس پس بگیرند.

پیروزی ۴-۱ نساجی مقابل استقلال خوزستان

دیدار استقلال خوزستان و نساجی قائمشهر با پیروزی پرگل تیم مهمان به پایان رسید تا شاگردان ساکت الهامی در این دیدار مهم و سرنوشت ساز سه امتیاز را کسب کنند.

نیمه نخست این مسابقه به بهترین شکل برای بازیکنان نساجی پیش رفت و آنها خیلی زود توسط وحید محمد‌زاده به گل اول رسیدند و در ادامه با استارت انفجاری محمدرضا آزادی در دقیقه بیست مسابقه گل دوم را هم به ثمر رساندند تا تیم مهمان در شوک قرار بگیرد!

سومین گل‌ نساجی در حالی به ثمر رسید که عثمان اندونگ ستاره خط دفاعی استقلال خوزستان از زمین مسابقه اخراج شده بود و یک پنالتی را هم به تیم نساجی تقدیم کرده بود، محمدرضا آزادی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با گل کردن این ضربه دومین گل خودش و سومین گل نساجی را وارد دروازه استقلال خوزستان کرد.

عملکرد ضعیف بازیکنان استقلال در نیمه نخست باعث شد تا علاوه بر تعویض دروازه‌بان، پورموسوی خوشکفا را هم جانشین امیرمحمد محکم‌کار کند و وضعیت خط دفاعی را تا حدودی سر و سامان بدهد.

نیمه دوم به شکل دیگری پیش رفت و بازیکنان نساجی بیشتر سعی در کنترل جریان مسابقه و کم کردن سرعت مسابقه داشتند و با توجه به ده نفره بودن استقلال خوزستان آنها رو به بازی مستقیم و ارسال روی دروازه آوردند اما نتیجه چندانی نداشت.

جواو آقایی‌‌پور ستاره جوان استقلال خوزستان برای دقایقی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و بار هجومی این تیم را به دوش کشید و توانست یک گل زیبا هم به ثمر برساند و اتفاق را به دو گل برساند.

ادامه مسابقه با ضدحملات تیم نساجی همراه بود و محمد عباس‌زاده کاپیتان باتجربه نساجی توانست گل چهارم نساجی را به ثمر برساند و برد قاطعانه نساجی را در این مسابقه تضمین کند.

نساجی با سه امتیاز مهمی که کسب کرد هفته آینده با روحیه مناسب به مصاف استقلال خواهد رفت و استقلال خوزستان یک بازی سخت و سرنوشت ساز را در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس برگزار خواهد کرد.

پیروزی ذوب‌آهن مقابل پیکان با سوپرگل گرامی

در دیدار دیگر هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم ذوب آهن و پیکان در فولادشهر برابر یکدیگر صف آرایی کردند که جدال پرخورد این دو تیم با نتیجه 1 بر صفر به سود سبزپوشان خاتمه پیدا کرد.

بازی از همان آغاز پربرخورد بود و جدال‌های فیزیکی در میانه زمین، باعث می‎شد تا دو تیم برای خلق موقعیت دچار مشکل شوند. این موضوع علتی شد تا بازیکنان ذوب آهن برای باز کردن دروازه پیکان به سراغ شوت‌های از راه دور بروند که در نهایت، پیش از پایان نیمه نخست، فریبرز گرامی از مرکز زمین به خوبی جلو آمدن ناصری از دروازه‌اش را دید و با شلیکی 50 متری دروازه این تیم را باز کرد.

در نیمه دوم درگیری‌ها بیشتر شد و به دنبال این اتفاقات موقعیت‌های کمتری روی دروازه دو تیم خلق می‌شد. با این حال بازیکنان پیکان با استفاده از بازی هوایی خودش را به محوطه ذوب آهن می‌رساند اما هافبک‌های این تیم در تغذیه کردن علی قربانی و حامد پاکدل ناکام بودند. این روند ادامه داشت تا اینکه تیم میزبان روی یک ضد حمله و بی دقتی ناصری صاحب یک موقعیت پنالتی شد اما آذرباد پنالتی خودش را از دست داد تا بازی با همین نتیجه دنبال شود و در نهایت هم شاگردان ربیعی موفق شدند برای سومین بار در این فصل، در ورزشگاه خانگی خودشان به پیروزی برسند.

با این پیروزی ذوبی‌ها اکنون با 36 امتیاز در رتبه هشتم جدول، با گل گهر که در رده هفتم ایستاده از لحاظ امتیازی برابر شدند و از آن سمت تیم پیکان عنایتی با توجه به پیروزی نساجی در بازی همزمان با این مسابقه، اکنون به جمع تیم‌های حاضر در منطقه سقوط اضافه شد و اختلاف 3 امتیازی با استقلال خوزستان تیم پانزدهم جدول یک خطر بزرگ برای تیم عنایتی خواهد بود.