نتایج سایر دیدارهای هفته آخر لیگ برتر ایران؛ از پیروزی سپاهان تا شکست نساجی!

پیروزی ۴-۱ سپاهان مقابل شمس‌آذر

سپاهان در شرایطی در ایستگاه پایانی به مصاف شمس آذر رفت که از ابتدا تا پایان مسابقه تیم برتر میدان بود و شاگردان سعید دقیقی که شگفتی‌ساز این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بوده‌اند یکی از دشوارترین بازی‌های فصل را پشت سر گذاشتند. با این حال شاگردان مورایس به راحتی برتری خود را در بازی آخر دیکته کردند و حتی می‌توانستند گل‌های بیشتری به ثمر برسانند. با این پیروزی سپاهان 57 امتیازی شد و در رتبه سوم فصل را تمام کرد و در سوی مقابل شمس آذر فصل را با رتبه هشتمی و 39 امتیاز تمام کرد که برای آنها در اولین فصل حضور در لیگ برتر عملکردی کاملا مناسب به‌شمار می‌رود.

پیروزی ۳-۰ تراکتور مقابل صنعت نفت

تیم تراکتور در حالی در دیدار تشریفاتی به مصاف صنعت نفت رفته که در شروع این بازی ارسال دیدنی ریکاردو آلوز با یک ضربه دقیق از سوی سیامک نعمتی همراه شد تا با استفاده از این ضربه کرنر، تیم تراکتور از حریف پیش بیفتد.

این گل اگرچه جایگاه تراکتور را بهتر نخواهد کرد اما فعلا منجر به یک رکورد انفرادی برای ریکاردو آلوز شده است. او دوازدهمین پاس گل خود را در این بازی ارسال کرد و موفق شد بالاتر از ابوالفضل جلالی بایستد.

در صورتی که تا پایان بازی جلالی نتواند پاس گل بدهد، ریکاردو آلوز برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین گلساز لیگ ایران مطرح خواهد شد.

پیروزی ۳-۱ استقلال خوزستان مقابل هوادار

در دیدار دیگر از هفته سی‌ام فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم استقلال خوزستان و هوادار تهران در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر یک به سود تیم پور موسوی خاتمه پیدا کرد.

در شروع بازی اگرچه هر دو تیم پا به پای یکدیگر حمله می‌کردند و برای گل زدن در این بازی تلاش داشتند، در دقیقه سی و دوم محمد جواد آقایی‌پور موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند و پس از آن در نیمه دوم خوزستانی‌ها خیلی زود در دقیقه ۴۶ به گل دوم رسیدند تا خیالشان از ۳ امتیاز این بازی راحت باشد. در ادامه در شرایطی که فرزین گروسیان روی یک اشتباه زمینه ساز به گل رسیدن تیم هوادار شد، استقلال خوزستان که برای بقا و حضور در لیگ بیست و چهارم تلاش می‌کردن تا اینکه ساویو روبرتو بازیکن برزیلی استقلال خوزستان موفق شد گل سوم بازی را به ثمر برساند تا بازی در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به سود شاگردان پورموسوی خاتمه پیدا کند.

با پیروزی استقلال خوزستان در این دیدار، شاگردان سید سیروس پورموسوی ۲۸ امتیازی شدند و آنها که برای فرار از سقوط تلاش می‌کردند، موفق شدن به واسطه این برد از این منطقه خطرناک فرار کنند و در رده چهاردهم لیگ بیست و سوم قرار بگیرند.

ملوان ۱- آلومینیوم ۱؛ رتبه پنجم به هیچکدام نرسید!

دیدار تیم‌های ملوان و آلومینیوم اراک با تساوی یک بر یک به پایان رسید و دو تیم به تقسیم امتیاز‌ها رضایت دادند، ملوان با تساوی که در این مسابقه کسب کرد جایگاه پنجم را تقدیم ذوب آهن کرد و آلومینیوم اراک در رتبه هشتم جدول باقی‌ماند تا فصل اینچنین برای آنها به پایان برسد.

این مسابقه از سرعت انتقال توپ خوبی برخوردار بود و دو تیم با سرعت دادن به مسابقه سعی به خلق موقعیت داشتند اما گل‌های زیادی رد و بدل نشد.

تک گل ملوان را در این مسابقه رضا جعفری از نقطه پنالتی و گل آلومینیوم اراک را کاپیتان این تیم امیر نوری با شوت سرکش به ثمر رساندند.

پیروزی ۲-۱ ذوب‌آهن مقابل گل‌گهر

تیم گل گهر سیرجان هفته پایانی را همانند ۹ دیدار گذشته بدون پیروزی پشت سر گذاشت و طلسم ناکامی آن‌ها در نیم فصل دوم برابر ذوب آهن ادامه پیدا کرد تا در پایان با ۳۶ امتیاز لیگ را در رده نهم به پایان برساند. در نقطه مقابل، ذوب آهن و ربیعی با این پیروزی به بهترین شکل پرونده فصل را بستند و با ۴۲ امتیاز و پنجمی لیگ را تصاحب کردند.

پیروزی گاندوها در شرایطی بدست آمد که ابتدا با یک گل از میزبان خود عقب افتادند، اما در نیمه دوم به بازی بازگشتند و با گل‌های محمدی و اسلامی موفق به کامبک شدند.

شکست ۱-۰ نساجی مقابل فولاد

دو تیم فولاد و نساجی مازندران در ورزشگاه خانگی قائمشهری‌ها به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان ویسی خاتمه پیدا کرد.

شاگردان الهامی در تیم نساجی عملکرد بسیار خوبی به اجرا گذاشتند و سعی داشتند با بستن کانال‌های کناری مانع از نفوذ بازیکنان تکنیکی تیم فولاد شوند. این موضوع در نیمه دوم هم قابل مشاهده بود تا اینکه در دقیقه هشتاد و سوم و پس از اینکه بازیکنان فولاد خوزستان موقعیت‌های بسیار زیادی را از دست دادند، توسط ساسان انصاری به گل نجات بخش خود رسیدند.

آنها که با توجه به نتایج همزمان در هفته سی‌ام برای باقی‌ماندن در لیگ و حضور در لیگ بیست و چهارم نیازمند پیروزی مقابل نساجی بودند، به لطف تک گل ساسان انصاری به این مهم دست پیدا کردند و آنها قرار است در فصل بعد هم لیگ برتری بمانند.

با این نتیجه عبدالله ویسی تیم فولاد خوزستان را با ۲۹ امتیاز در رده یازدهم جدول تحویل خواهد داد و با توجه به تفاضل و بازی‌های رودررو، در رده یازدهم جدول بالاتر از نساجی و هوادار دو تیم ۲۹ امتیازی دیگر ایستادند.