نتایج سایر دیدارهای این هفته لیگ برتر فوتبال ایران؛ از تساوی سپاهان و تا پیروزی تراکتور

تساوی ۱-۱ سپاهان مقابل استقلال خوزستان

این مسابقه برای هر دو تیم بسیار حائز اهمیت بود. سپاهان امیدوار بود که با توجه به لغزش استقلال و پرسپولیس بتواند با پیروزی در این مسابقه به دو مدعی اصلی جام قهرمانی نزدیک‌تر شود و در 4 هفته باقی‌مانده شرایط را به سود خود برگرداند، اما وقتی حسن اکرمی سوت پایان مسابقه را به صدا درآورد، مورایس و شاگردانش که نمایش خوبی در طول مسابقه ارائه کرده بودند، با ناراحتی زیادی زمین مسابقه را ترک کردند.

نیمه اول این مسابقه در حالی که سپاهان تیم برتر میدان بود و چندین موقعیت گل را ایجاد کرده بود، در حال ختم شدن به تساوی بدون گل بود که ضربه شهریار مغانلو شرایط را به سود طلایی پوشان اصفهانی در اولین وقت اضافه کرد عوض کرد.

با شروع نیمه دوم سپاهان با فراغ بال بیشتری در زمین حاضر شد و انتظار می‌رفت که شاگردان پورموسوی با اختلاف بیشتری بازی را در نیمه دوم واگذار کنند، اما آنها که در نیمه اول هم یک موقعیت جدی گلزنی ایجاد کرده بودند، در نیمه دوم هم توانستند در دقیقه 65 از اشتباه مدافعین سپاهان نهایت بهره را ببرد و پس از اینکه توپ در حالت نامتعادل به زکی‌پور برخورد کرد در اختیار آقایی‌پور قرار گرفت و او با یک ضربه آکروباتیک دروازه نیازمند را باز کرد.

پس از این گل سپاهان با شدت بیشتری به دنبال گل دوم بود و موقعیت‌های زیادی هم ایجاد شد، اما در روزی که بازیکنان استقلال و سپاهان با تمام وجود جنگیدند تا حساب کار را به سود تیم خودشان تمام کنند، درنهایت موقعیت‌های پرتعداد سپاهان به جایی نرسید تا بازی با تساوی یک بر یک و تقسیم امتیازات تمام شود.

با این نتیجه سپاهان 47 امتیازی شد و با توجه به پیروزی دشوار پرسپولیس در قائمشهر اختلافش با سرخپوشان بیشتر شد. در سوی دیگر هم استقلال خوزستان یک امتیاز کسب کرد تا 26 امتیازی شود و فاصله‌اش را با نساجی به عنوان قعرنشین مسابقات به عدد یک رساند. باید دید فولاد و صنعت نفت به عنوان دو رقیب جدی دیگر استقلال خوزستان در پایان مسابقات خود را در هفته 26 با چه نتایجی تمام می‌کنند.

پیروزی آلومینیوم مقابل پیکان با تک‌گل حاجی‌عیدی

در دیدار دیگر هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران تیم آلومینیوم اراک و پیکان در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف یکدیگر رفتند که این جدال در نهایت با پیروزی 1 بر صفر صورتی پوشان اراکی همراه شد.

دو تیم از آغاز نمایشی پایاپای داشتند و درگیری‌های فیزیکی در میان زمین روی سرعت بازی تاثیر به‌سزایی داشت. هر دو تیم با برنامه‌های تاکتیکی خود موقعیت‌های خوبی روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند، اما هیچکدام ثمربخش نبود و این موضوع در نیمه دوم هم ادامه‌ داشت.

در چهل و پنج دقیقه دوم و آغاز تعویض‌ها، وضعیت هر دو تیم تغییر کرد تا اینکه در نهایت پیش از ورود به ده دقیقه پایانی، کرنر به دست آمده به سود آلومینیوم با گل اول بازی همراه شد. سانتر مواج و فوق العاده جهانکهن، با پرواز حاجی‌عیدی روی سر مدافعان پیکان همراه شد تا این بازیکن در شرایطی ایده‌آل بتواند به توپ ضربه سر بزند و دروازه دیناروند را باز کند.

شاگردان مجتبی حسینی با کسب این سه امتیاز اکنون 34 امتیازی شدند و تا پیش از دیدار ذوب آهن با استقلال در رتبه هشتم جدول اقامت خواهند داشت. تیم پیکان نیز با 25 امتیاز در رده دوازدهم جدول حضور دارد و در صورت ادامه‌دار بودن نتایج سینوسی عنایتی، این احتمال وجود دارد که این تیم هم به قافله فانوس به دستان اضافه شود!

ملوان ۱- هوادار ۱؛ فرار قوی سپید از شکست

ملوان بندر انزلی در یک بازی نفسگیر برابر هوادار کار را به تساوی کشاند.
هواداری‌ها در دقیقه پنج مسابقه خیلی زود توسط بابک مرادی به گل اول دست پیدا کردند و بازی با این گل زودهنگام جذاب شد.
مسابقه ملوان و هوادار که در حضور طرفداران انزلیچی برگزار می‌شد برخورد و هیجان زیادی داشت و شاگردان مهدی تارتار دقایق زیادی تلاش می‌کردند که به گل تساوی دست پیدا کنند.
این اتفاق سرانجام در دقیقه ۸۵ با ضربه محمد عمری از روی نقطه پنالتی رخ داد تا شاگردان مهدی تارتار در خانه از شکست مقابل هواداری‌ها فرار کنند و بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

پیروزی ۱-۰ صنعت نفت مقابل مس

صنعت نفت آبادان موفق شد در جدال مقابل مس رفسنجان با تک گل علی یوسف عراقی موفق به پیروزی شد.
صنعت نفت آبادان از آغاز بازی سبکی تهاجمی داشتند و با توجه به وضعیت سختی که در جدول داشتند، شاگردان فراز کمالوند موظف به انجام یک بازی متمرکز و تهاجمی بودند؛ این روند ادامه داشت تا اینکه علی یوسف مهاجم عراقی تیم آبادان با شلیکی وحشتناک دروازه مس را هدف گرفت و به زیبایی هرچه تمام‌تر تک گل بازی را به ثمر رساند.
پس از دریافت این گل مسی‌ها که از رسیدن به محوطه جریمه میزبان خود بازمانده بودند، به شوت‌های از راه دور روی آوردند که هیچ کدام از آنها در داخل چهارچوب جایی نداشت.
این روند تا پایان بازی ادامه داشت و در شرایطی که مهدی زاده در دقیقه ۸۴ به دلیل دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد، تلاش‌های این تیم هم حاصلی نداشت.
صنعت نفت با این پیروزی ۱۹ امتیازی شد و با توجه به امتیاز از دست دادن دیگر تیم‌های حاضر در منطقه سقوط، توانست شرایط را برای بقا مهیا کند و در شرایط کنونی این تیم با فولاد خوزستان، نساجی و استقلال خوزستان تنها ۳ امتیاز اختلاف دارد.
نارنجی پوشان رفسنجانی هم که برای نخستین بار در نیم فصل دوم شکست خوردند، اکنون ۳۱ امتیازی باقی ماندند و با توجه به پیروزی آلومینیوم اراک، به رتبه دهم جدول سقوط کردند.

پیروزی ۲-۰ تراکتور مقابل فولاد

فولاد خوزستان در شرایطی در یکی از مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر میزبان تراکتور بود که خطر سقوط به لیگ یک این تیم را تهدید می‌کرد و برای فرار از منطقه سقوط نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز این مسابقه داشت‌. اما این بازی با برتر دو گله سرخپوشان به پایان رسید
در دقیقه ۱۴ روی ارسال از نقطه کرنر شجاع خلیل‌زاده با یک ضربه قیچی برگردان دیدنی دروازه حریف را گشود و تیمش را پیش انداخت. و در دقیقه ۸۷ روی یک فرار دیدنی و پاس در عمق برای سجاد آشوری، تراکتور موقعیت ساخت. آشوری پاس خود را به دهانه دروازه فرستاد تا آلوزز گلزنی کند.