نتایج دیگر دیدارهای هفته آخر لیگ برتر انگلیس؛ از پیروزی تاتنهام تا منچستریونایتد

پیروزی ۳-۰ تاتنهام مقابل شفلید یونایتد

تاتنهام در چارچوب رقابت‌های هفته سی و هشتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه خانگی شفیلد یونایتد مقابل این تیم به میدان رفت و موفق شد با نتیجه ۰-۳ برابر حریف به پیروزی برسد و سهمیه لیگ اروپای فصل بعدی را به دست آورد.

شاگردان آنگه پوستکوگلو بازی را قدرتمندانه شروع کردند و موفق شدند در دقیقه چهاردهم توسط دژان کولوسفسکی و روی پاس گلی که سون هیونگ مین ارسال کرد گل اول را به ثمر برسانند و از حریف پیش بیفتند و در نهایت نیمه اول با همین نتیجه و با برتری تاتنهام به پایان رسید.

در حالی که ۱۴ دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود، این پدرو پرو بود که از پاس بنان جانسون بهترین استفاده را کرد و موفق شد گل دوم بازی و تیمش را وارد دروازه حریف کند تا خیال تیمش را از کسب سه امتیاز راحت کرده باشد.

اما تاتنهام به همین دو گل اکتفا نکرد و توانست با درخشش کولوسفسکی در دقیقه ۶۵ به گل سوم هم دست پیدا کند تا سه امتیاز بسیار مهم را به دست آورد و با ۶۶ امتیاز از ۳۸ بازی در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی ایستاد تا سهمیه حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ اروپا را به دست آورد و دست چلسی از این سهمیه کوتاه بماند.

پیروزی ۲-۰ منچستریونایتد مقابل برایتون

منچستریونایتد هم در چارچوب رقابت‌های هفته سی و هشتم لیگ برتر انگلیس روبروی برایتون به میدان رفت و موفق شد با نتیجه ۰-۲ برابر این تیم به پیروزی برسد و سه امتیاز پایانی این فصل از مسابقات را به دست آورد.

دو تیم در نیمه اول تلاش بسیاری برای باز کردن دروازه حریف کردند و برایتون بارها فرصت گلزنی روی دروازه شیاطین سرخ داشت اما موفق نشد از شانس‌‌های گلزنی که داشت به خوبی استفاده کند و در نهایت دو تیم با نتیجه مساوی به رختکن رفتند.

در حالی که توپ و میدان در اکثر دقایق بازی در اختیار شاگردان روبرتو دی زربی بود، این دیوگو دالوت بود که موفق شد در دقیقه ۷۳ گل اول تیمش و این بازی را به ثمر برساند تا بازی ۰-۱ به سود یونایتد شود.

همین گل باعث شد که شرایط به سود یونایتد تغییر کند و در حالی که تنها دو دقیقه تا پایان وقت قانونی بازی فرصت باقی مانده بود، این راسموس هویلوند بود که روی پاس گل کریستین اریکسن توانست گل دوم را وارد دروازه حریف کند.

به این ترتیب منچستریونایتد با کسب سه امتیاز این بازی توانست با ۶۰ امتیاز از ۳۸ بازی در جایگاه هشتم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس قرار بگیرد و باید دید که آیا اریک تن‌هاخ در فصل آینده هم روی نیمکت این تیم حضور خواهد داشت یا خیر.

پیروزی ۲-۱ چلسی مقابل بورنموث

در دیدار دیگر هفته آخر لیگ برتر انگلیس شاگردان مائوریسیو پوچتینو در خانه میزبان بورنموث بودند. آنها ابتدا در نیمه اول با گل فوق‌العاده مویسس کایسدو جلو افتادند و در ابتدای نیمه دوم رحیم استرلینگ اختلاف را بیشتر کرد. در ادامه بورنموث یکی از گل‌ها را جبران کرد اما آبی‌ها پس از این گل موفق به کنترل بازی و حفظ برد شدند.

بازی را تیم پوچتینو با مالکیت توپ بالا آغاز کرد و پس از چند موقعیت نصفه و نیمه بالاخره در دقیقه ۱۷ به گل رسید. در حالی‌که دروازه‌بان حریف جلو آمده بود، توپ در میانه میدان به کایسدو رسید و او از همانجا اقدام به شوت‌زنی کرد و موفق شد گل اول را به زیبایی هر چه تمام‌تر به ثمر برساند.

در دقیقه ۲۳ چلسی یک فرصت فوق‌العاده دیگر را هم به‌دست آورد اما ضربه پالمر را دروازه‌بان مهار کرد.

چند دقیقه بعد هم گالاگر با شوتی در لبه محوطه جریمه دروازه حریف را تهدید کرد اما توپ با اختلاف کم راهی اوت شد.

در ادامه توپ بیشتر در میانه میدان بود اما هیچکدام از دو تیم موفق به خلق حمله جدی و گلزنی نشدند و نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید.

در دقیقه ۴۶ چلسی بلافاصله به گل رسید. پس از پاس پالمر، استرلینگ در سمت چپ صاحب توپ شد و روی یک حرکت انفرادی زیبا به دروازه نزدیک و موفق شد بازی را ۲-۰ کند.

با این حال سه دقیقه بعد بورنموث توانست گل اول را بزند. جایی که ضربه اونای با برخورد به بادیاشیل منحرف و وارد دروازه پتروویچ شد.

در دقیقه ۵۹ ضربه مادوئکه به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

۱۰ دقیقه بعد گالاگر در مقابل دروازه به توپ رسید اما ضربه‌اش را دروازه‌بان دفع کرد.

در همین حین سولانکه هم فرصت داشت گل مساوی را بزند اما ضربه‌‌اش را پتروویچ مهار کرد.

در دقیقه ۸۳ سولانکه یک بار دیگر هم به توپ رسید اما ضربه‌اش با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در دقایق پایانی بازی دو تیم به حملاتی ناقص دست یافتند اما درنهایت اتفاق دیگری نیفتاد و بازی با نتیجه ۲-۱ به اتمام رسید. با این برد چلسی موفق شد فصل را با ۶۳ امتیاز در رتبه ششم به پایان برساند. در صورتی‌که منچستر یونایتد قهرمان جام حذفی نشود، آبی‌ها راهی لیگ اروپا خواهند شد.