موتور tu5 ساخت کدام کشور است؟

موتوری که این روزها روی بسیاری از خودروهای ایرانی استفاده شده و اتفاقا خوب هم نتیجه می‌دهد، طرفداران بسیار زیادی هم پیدا کرده است. موتوری که برای اولین بار توسط سیتروئن فرانسه تولید و عرضه شد. TU5 بعد از گذشت چند دهه و خارج شدن از رده تولیدات اروپایی‌ها، در ایران تبدیل به محبوب‌ترین موتور شده است.

چرا پنجره هواپیماها بیضی شکل است؟

در این پست قرار است به صورت تخصصی به بررسی کیفیت این موتور و شرایط آن بپردازیم. عاشقان موتور tu5 را در این مقاله حتما در کنار ما باشند.

ایده طراحی و تولید موتور TU5 که از سری موتورهای TU محسوب می‌شود، برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ توسط سیتروئن فرانسه ارائه شد و بعدها که کمپانی سیتروئن با پژو ترکیب شد، این موتور نیز روی خودروهای پژو مورد استفاده قرار گرفت. البته از آن زمان سال‌های طولانی می‌گذرد و موتورهایی مانند TU2، TU3، TU5 و سایر مدل‌های TU دیگر از رده خارج شده و تولید نمی‌شوند، اما در ایران به دلیل نبود موتورهای باکیفیت و به‌‎روز، شرایط خوبی دارند. پس پاسخ سوال موتور tu5 ساخت کجاست کشور فرانسه و کمپانی سیتروئن است.

البته نه اینکه موتور TU5 موتور ضعیفی باشد. در همان زمان تولید این موتور توسط کمپانی سیتروئن، در خودروهای مختلفی شاهد استفاده از آن بودیم و تبدیل به یک موتور جذاب برای خودروهای آن زمان شد. استهلاک پایین و قدرت بالا را می‌توان از جمله ویژگی‌های اصلی موتورهای TU5 دانست. موتور TU5 برای اولین بار توسط کمپانی پژو و سیتروئن روی خودروهایی مانند سیتروئن C2، C3 و BX و همچنین پژو ۱۰۶، ۲۰۵، ۲۰۶، ۲۰۷، ۳۰۱ و ۳۰۶ استفاده شد. در واقع اولین خودرویی که با موتور TU5 ساخته شده و وارد بازار ایران شد، خودرو ۲۰۶ بود که البته مدل تیپ ۵ آن در ایران مجهز به این موتور است.