معرفی گوشی تاشدنی باربی توسط HMD

HMD گوشی تاشدنی جدیدی با تم باربی معرفی کرد؛ موبایلی که کم‌وبیش به نوکیا ۲۶۶۰ شباهت دارد؛ اما از نرم‌افزار به‌روزتر بهره می‌برد و تغییرات ظاهری قابل‌ توجهی دارد.

گوشی باربی اچ‌ام‌دی همانطور که از نامش پیدا است با رنگ صورتی از سایر گوشی‌ها متمایز می‌شود. این گوشی انرژی خود را از باتری قابل تعویض ۱۴۵۰ میلی‌آمپرساعتی (به‌رنگ صورتی) تأمین می‌کند. همراه با گوشی، کابل USB-C صورتی‌رنگ، پارچه‌ی مخصوص و هم‌رنگ بدنه‌ و چند لوازم‌جانبی دیگر شامل قاب و استیکرهای باربی ارائه می‌شود.

جدیدترین گوشی HMD از صفحه‌نمایش اصلی ۲٫۸ اینچی و صفحه‌نمایش خارجی ۱٫۷۷ اینچی در کنار تراشه‌ی Unisoc T107 با ۶۴ مگابایت رم و ۱۲۸ مگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد که از طریق درگاه کارت microSD تا ۳۲ گیگابایت قابل ارتقا است.

دوربین VGA (۰٫۳ مگاپیکسلی)، بلوتوث ۵، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و درگاه USB-C برای شارژ و انتقال داده از دیگر ویژگی‌های گوشی باربی محسوب می‌شوند.

گوشی باربی اچ‌ام‌دی به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل +S30 را اجرا می‌کند؛ اما در بازار آمریکا با سیستم‌عامل KaiOS دردسترس قرار می‌گیرد؛ سیستم‌عاملی که از آیکون‌ها، والپیپرها و صداهای زنگ سفارشی باربی بهره می‌برد.

قیمت گوشی جدید اچ‌ام‌دی ۱۲۹ دلار اعلام شده و از ماه اکتبر (مهر و آبان) وارد بازار آمریکا می‌شود.