مسی فرهنگ آمریکا را تغییر داده است!

مسی از زمانی که در تابستان از پاری سن ژرمن به اینترمیامی رفت، به چهره اول لیگ آمریکا تبدیل شده است. او تأثیر زیادی در دیده شدن این لیگ داشته و اینترمیامی را در قهرمانی در اولین جام خود، در لیگز کاپ هدایت کرده و باعث شده است باشگاه دیوید بکام به محبوبیت جهانی برسد و درآمد آن تا120 میلیون دلار هم افزایش یابد.

لوگوی بارسا به مناسبت ۱۲۵ سالگی این باشگاه تغییر کرد!

فت جو می‌گوید که قبل از آمدن فوق ستاره آرژانتینی چندان اهل فوتبال نبود اما آمدن مسی به آمریکا او را به تماشای این ورزش ترغیب کرد و حتی او در بازی میامی مقابل نیویورک ردبولز در لیگ در ماه آگوست به ورزشگاه رفت. روزی که ستاره آرژانتینی اولین بازی خود را پس به زمین رفتن از روی نیمکت انجام داد و گل هم زد. فت جو در مورد تاثیر مسی بر رویش در آن بازی گفت: “انگار برق مرا گرفته بود. این پسر فرهنگ‌ها را تغییر می‌دهد. او بهترین تاریخ است.”

نه تنها فت جو، بلکه خود بکام نیز در آن بازی مجذوب جادوی مسی شد. این اسطوره سابق منچستریونایتد بعداً اعتراف کرد که پس از اولین بازی ستاره آرژانتینی در خاک آمریکا، به سختی توانسته از شدت هیجان به خانه برود. برنده هشت بار توپ طلا در رقابت‌های قهرمانی در جام اتحادیه، 9 گل به ثمر رساند اما نتوانست میامی را به پلی آف لیگ آمریکا برساند.