لواندوفسکی: با تمام وجودم ژاوی را درک می‌کنم!

پس از اعلام ژاوی هرناندز مبنی بر کناره‌گیری او از سرمربیگری بارسلونا در پایان فصل، گزارش‌ها حاکی از آن است که چندین بازیکن بارسا به شدت تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند.

روبرت لواندوفسکی یکی از این افراد بود و گزارش شده که او چندین‌بار تلاش کرد تا ژاوی را متقاعد کند تا در تصمیم خود تجدید نظر کند، که البته بی‌نتیجه بود. این مهاجم لهستانی در 18 ماه گذشته رابطه‌ای بسیار قوی با این سرمربی 44 ساله برقرار کرده است.

لواندوفسکی روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای در مورد جدایی قریب‌الوقوع ژاوی با اسپورت صحبت کرد. او اعتراف کرد که کاملاً دلایل جداییش در تابستان را درک می کند:

“مربی یا بازیکن بارسلونا بودن فشار زیادی است، این طبیعی است. نسبت به اسم بارسا، این تیم بازیکنان جوان و کم تجربه‌ای دارد و حالا در شرایطی سخت قرار گرفته است.

من می‌فهمم که همه این‌ها برای ژاوی چه معنی دارد: او اهل بارسلون است، بازیکن بود و حالا مربی این باشگاه است. این شرایط سخت از نظر عاطفی بسیار دشوار است و من او را کاملا درک می‌کنم. نه تنها او، بلکه خانواده‌اش را نیز. امیدوارم در پایان فصل او را با جام و به بهترین شکل بدرقه کنیم.”

این تیم از جام حذفی اسپانیا کنار رفته است و با 8 امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول، تا حد زیادی از قهرمانی لالیگا هم دور شده است. بنا به گزارش‌ها این تیم برای اینکه این فصل را با ناکامی کامل به پایان نبرد، تمام تمرکز خود را روی لیگ قهرمانان اروپا خواهد گذاشت.