شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، اعلام کرده که مذاکرات صلح میان ایالات متحده و ایران در سویس در فضای «مثبت و سازنده» برگزار شده و پیشرفتهای امیدوارکنندهای در این روند به دست آمده است.شریف روز دوشنبه، ۲۲ جون، با نشر خبرنامهای گفته که نخستین نشست کمیته عالیرتبه در چارچوب یادداشت تفاهم اسلامآباد در سویس با موفقیت پایان یافته است.
او افزوده است که در این نشست، طرفها روی یک نقشه راه برای رسیدن به توافق نهایی در مدت ۶۰ روز توافق کردهاند.
نخستوزیر پاکستان افزوده است که یک کمیته عالیرتبه برای نظارت سیاسی بر روند مذاکرات ایجاد شده و گفتوگوهای فنی بیشتر نیز آغاز خواهد شد.
شریف از تعهد ایالات متحده و ایران به ادامه گفتوگوها استقبال کرده و از قطر و سویس بهخاطر نقششان در حمایت و تسهیل این مذاکرات قدردانی کرده است.
او تاکید کرده است که پاکستان به حمایت از گفتوگو و دیپلماسی برای دستیابی به یک راهحل صلحآمیز و پایدار ادامه خواهد داد.

هشتگ ها:
- آمریکا
- اخبار_جهان
- اخبار_سیاسی
- اسلام_آباد
- ایران
- تحولات_جهان
- تحولات_سیاسی
- تهران
- توافق
- توافق_صلح
- توافق_نهایی
- ثبات_منطقه_ای
- خاورمیانه
- خبر_فوری
- دیپلماسی
- دیپلماسی_منطقه_ای
- روابط_ایران_آمریکا
- روابط_بین_الملل
- سوئیس
- سویس
- سیاست
- سیاست_خارجی
- شهباز_شریف
- صلح
- صلح_پایدار
- قطر
- مذاکرات_ایران_آمریکا
- مذاکرات_صلح
- مذاکرات_فنی
- مذاکرات_هسته_ای
- میانجی_گری
- میانجیگری
- نقشه_راه
- همکاری_بین_المللی
- واشنگتن
- پاکستان
- پاکستان_و_ایران
- گفت_وگو
- گفتگوی_سازنده
