روز اول لیگ قهرمانان آسیا: یک پیروزی و یک تساوی برای تیم‌های ایرانی

تساوری ۲-۲ سپاهان با نیروی هوایی عراق

تیم فوتبال سپاهان در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته (دوشنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در فرانسو حریری میهمان نیروی هوایی عراق بود که این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

گل اول نیروی هوایی در دقیقه ۲۷ با ضربه علی جاسم و برخورد توپ به محمد دانشگر و با تغییر جهت وارد دروازه پیام نیازمند شد. گل اول سپاهان سه دقیقه بعد به ثمر رسید. پس از سانتر رامین رضاییان از سمت راست، دانشگر از شلوغی دروازه و اشتباه دروازه‌بان نیروی هوایی استفاده کرد و گل تساوی را  به ثمر رساند.

گل دوم سپاهان در دقیقه ۶۶ توسط محمد قربانی به ثمر رسید. پاس در عمق محمد کریمی در محوطه جریمه به محمد قربانی رسید و ضربه فنی این بازیکن وارد دروازه تیم میزبان شد تا شاگردان مورایس از حریف خود پیش بیفتند. گل دوم نیروی هوایی در دقیقه ۸۸ توسط علی جاسم با یک ضربه بغل پا در نفوذ از سمت چپ محوطه جریمه سپاهان و از زاویه بسته به ثمر رسید.

طلایی پوشان اصفهان در گروه سوم فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در کنار نیرو هوایی عراق با تیم های الاتحاد عربستان، آلمالیق ازبکستان هم گروه هستند.

در دیگر دیدار این گروه، الاتحاد عربستان بدون حضور کریم بنزما با ۳ گل از سد آلمالیق ازبکستان گذشت.

جدول امتیازات این گروه به شرح زیر است:

جدول گروه C

نخستین پیروزی تاریخ نساجی مقابل مومبای سیتی در آسیا

دیدار تیم های فوتبال نساجی ایران و مومبای سیتی هند شامگاه روز گذشته (دوشنبه) به میزبانی تیم هندی برگزار شد و طی آن شاگردان مهدی رحمتی به برتری 2 بر صفر دست پیدا کردند.

احسان حسینی در دقیقه 34 و محمدرضا آزادی در دقیقه 62 گل های نساجی را وارد دروازه تیم هندی کردند. در دقایق پایانی این دیدار درگیری بین بازیکنان دو تیم به وجود آمد که با دخالت داور خاتمه یافت. این اولین پیروزی تاریخ نساجی در لیگ قهرمانان آسیا است.

تیم فوتبال نساجی مازندران پس از قهرمانی در جام حذفی فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مجوز حضور در ACL را پیدا کرد تا طعم رقابت با غول‌های فوتبال آسیا را تجربه کند. این تیم در گروه D با تیم‌های مومبای سیتی، الهلال عربستان و نوبهار ازبکستان رقابت خواهد کرد.

تساوی تیم پرستاره الهلال

در دیگر دیدار این گروه، تیم پر ستاره الهلال عربستان در یک دیدار سخت و نفس گیر و جنجالی تنها به تساوی ۱ بر ۱، آن هم در دقایق پایانی دست یافت.

برخلاف جریان بازی، این نوبهار بود که روی یک ضدحمله به گل رسید. پاس طلایی آبروبک اسماعیل‌اف به توما تاباتادزه، مهاجم گرجستانی رسید که او با فرار از قلب خط دفاعی میزبان و یک شوت محکم به گوشه دروازه محمد العویس، گل نخست بازی را به ثمر رساند.

بالاخره موقعیت‌های بی شمار الهلال در دقیقه 100 به نتیجه رسید. ارسال میشائیل از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر علی البلیهی مدافع پیش تاخته آبی پوشان همراه شد و ضربه او به گوشه دروازه رفت تا حساب کار یک – یک مساوی شود.

در نهایت این بازی با نتیجه تساوی یک – یک به پایان رسید تا دو تیم امتیازات را تقسیم کنند.

در این گروه نساجی با 3 امتیاز صدرنشین شد، الهلال و نوبهار یک امتیازی هستند و مومبای سیتی نیز در قعر جدول جای دارد.

جدول امتیازات این گروه به شرح زیر است:

جدول گروه D