رئال مادرید به دنبال پیروزی در خاک فرانسه؛ لیل آماده بهره‌برداری از غفلت کهکشانی‌ها

رئال مادرید امشب درخاک فرانسه برای کسب پیروزی دوم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف لیل خواهد رفت. این دیدار اولین مسابقه در تاریخ بین لیل و رئال مادرید است.

در شروع فصل جدید خیلی چیزها برای تیم کارلو آنچلوتی آسان نبوده اما آنها به تدریج به فرم خوب خود نزدیک شدند و حتی در ابتدای هفته خیلی به کسب یک پیروزی بزرگ در داربی مادرید نزدیک شدند تا اینکه آنخل کوریا در وقت‌های تلف شده نیمه دوم گل تساوی را برای اتلتیکو به ثمر رساند. حالا با چنین شرایطی لوس‌بلانکوس اگر به هر نتیجه‌ای جز پیروزی در بازی امشب برسد، انتقادات رسانه‌های اسپانیایی آغاز خواهد شد و تیم دوباره مثل ابتدای فصل وارد حواشی می‌شود. به همین دلیل مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان به چیزی جز کسب 3 امتیاز در دیدار مقابل لیل فکر نمی‌کند.

شرایط لیل

آنخل گومس در هفته اول بازی‌ها با دریافت 2 کارت زرد اخراج شد و برای بازی امشب مقابل رئال محروم است. بنابراین می‌توانیم شاهد بازی آندره گومس هافبک پرتغالی سابق بارسا و اورتون مقابل لوس‌بلانکوس باشیم.

مصدومیت هاکون آرنار هارالدسون ستاره ایسلندی همچنان پابرجا است. علاوه بر او، لیل بدون نبیل بن‌طالب، اسماعیلی، ساموئل اومتیتی و نگل آیل موکائو مقابل کهکشانی‌ها قرار می‌گیرد.

شاگردان برونو گنسیو شرایط نسبتا خوبی در لیگ فرانسه دارند و با 10 امتیاز از 6 بازی در رده پنجم جدول ایستاده‌اند. نکته نگران‌کننده برای طرفداران لیل این است که علاوه بر مصدومان پرتعداد، آنها این فصل عملکرد خوبی در بازی‌های بزرگ نداشته‌اند. لیل در دیدار مقابل پاریسن‌ژرمن در لیگ و بازی با اسپورتینگ لیسبون در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا نتیجه را واگذار کرده‌ و نتوانسته مشکلی برای این تیم‌ها ایجاد کند.

بدون شک خطرناک‌ترین بازیکن آنها جاناتان دیوید مهاجم کانادایی‌شان است که با 5گل زده بهترین گلزن تیم نام دارد. سرعت او در بازی انتقالی می‌تواند برای خط دفاعی رئال خطرساز شود.

شرایط رئال مادرید

پیش‌بینی بر این بود که کیلیان امباپه به دلیل مصدومیت عضلانی تا پس از بازی‌های ملی غایب خواهد بود اما این بازیکن فرانسوی سریع‌تر از حد انتظار بهبود یافته است و می‌تواند چهارشنبه مقابل لیل بازی کند. او با بقیه تیم مادرید به فرانسه سفر کرده است.

فران گارسیا در دربی روز یکشنبه مورد تکل بدی از سوی مارکوس یورنته قرار گرفت و به احتمال زیاد کارلو آنچلوتی روی این بازیکن ریسک نخواهد کرد. همچنین تیبو کورتوا در بازی مقابل اتلتیکو دچار مصدومیت شد و برای چند هفته از میادین دور می‌ماند.

آندری لونین فصل گذشته جای این گلر بلژیکی را به خوبی پر کرد و آنچلوتی دوباره او را در ترکیب تیم قرار خواهد داد. او در بازار تابستانی تا آستانه جدایی از رئال پیش رفت اما در نهایت تصمیم گرفت در مادرید بماند و چشم انتظار فرصت‌ها باقی بماند و امشب یکی از این فرصت‌هاست.

براهیم دیاس، دنی سبایوس و دیوید آلابا برای تیم میهمان غایب هستند اما ادواردو کاماویگا پس از مصدومیت ابتدای فصل برای اولین بار در فصل جدید می‌تواند برای کهکشانی‌ها به میدان برود.

پیش‌بینی بازی

مدتی طول می کشد تا آنچلوتی به فرمول بهینه‌اش با این مجموعه از بازیکنان دست پیدا کند؛ هر چند در همین نسخه پرنوسان رئال در لحظات حساس ستاره‌ها با نبوغ خود جریان بازی را به نفع مادرید تغییر می‌دهند و اگر امشب شب ستارگان کهکشانی‌ها باشد، بدون شک لیل شانسی برای کسب امتیاز ندارد.

از طرفی دیگر دفاع سخت گیرانه‌ای که اساس موفقیت آنها را در فصل گذشته پایه ریزی کرد، هنوز ظاهر نشده. ناتوانی تیم در کنترل بازی‌ها به حریفان فرصت‌هایی را می‌دهد تا حملات خود طراحی کنند و میزبان می‌تواند با توجه به این موضوع و فرم خوب جاناتان دیوید و ادون ژگروا برای رئال مشکل‌ساز شود.