دومین روز پرافتخار کاروان ملی‌پوشان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو 

در دومین روز از حضور پر افتخار ورزشکاران کاروان فرزندان ایران، شهلا بهروزی در رشته کانو کلاس kl3 رقابت های پاراقایقرانی با یک ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول از خط پایان عبور کرد و در رده دوم ایستاد و به مدال نقره دست یافت.رویا سلطانی نیز در رشته کانو کلاس kl2 به مدال برنز رسید. 

مهرداد مرادی با ثبت زمان ۱۱.۱۷ ثانیه در فینال مسابقه دوی ۱۰۰ متر کلاس T12 به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.الهام صالحی و شهلا حدیدی دو بانوی ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران در کلاس F54 به میدان رفتند و موفق به کسب یک مدال طلا و یک مقام چهارمی شدند. 

در این رقابت الهام صالحی در شش پرتابی که داشت، بهترین عملکردش را در پرتاب ششم و ثبت رکورد ۷.۳۶ متر انجام داد و با کسب عنوان قهرمانی، مدال طلا را به خود اختصاص داد.اسلام جاهدی در رشته کانو کلاس vl2 در رقابت با حریفان خود با ثبت زمان ۵۵ ثانیه و ۷۴۹ هزارم ثانیه و فاصله بیش از ۴ ثانیه نسبت به نفر دوم از خط پایان عبور کرد و به مدال طلا دست یافت. 

صادق بیت سیاح نماینده ایران در پرتاب نیزه کلاس F41 با ثبت رکورد ۴۵.۲۰ متر به مدال نقره دست یافت.پرستو حبیبی در ماده پرتاب «کلاب» کلاس F32/51، در همان پرتاب اول رکورد ۲۲.۸۸ متر را ثبت و قهرمانی‌اش را قطعی کرد و صاحب مدال طلا شد. 

او همچنین موفق شد رکورد آسیا و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز جابه‌جا کرده و به نام خود ثبت کند.محسن بختیار و سید یوسف یوسفی نمایندگان ایران در رقابت‌های وزن ۵۹ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری، به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند. 

امیر خسروانی در پرش طول کلاس T12 با ثبت رکورد 7.19 متر به مدال نقره دست یافت.علی پیروج در پرتاب نیزه کلاس F13 با ثبت رکورد ۶۳.۷۳ متر قهرمان شد و به مدال طلا دست یافت. 

سجاد نیک پرست نیز با رکورد ۶۲.۹۲ متر صاحب مدال نقره شد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.فائزه احمدی در فینال تپانچه 10 متر موفق به کسب مدال طلا شد.  

ساره جوانمردی در همین بخش در رده دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید. ساره جوانمردی با نوزاد خود در مراسم اهدای مدال حاضر شد که باعث ثبت تصاویری زیبا شد.

امیر جعفری در دسته 65 کیلوگرم وزنه‌برداری به مصاف رقبا رفت که در پایان با مهار وزنه‌های 191، 193 و 200 کلیوگرم به مقام دوم و مدال نقره رسید.محمد دلیر پارادوچرخه سوار کشورمان در تایم تریل انفرادی یک کیلومتر در کلاس B با ثبت زمان ۱:۰۶.۳۴۳ دقیقه موفق به کسب مدال برنز شد. 

در فینال وزن ۶۳- کیلوگرم K44 تکواندو سعید صادقیانپور با واگذاری نتیجه ۶ بر ۲ برابر نماینده مغولستان به نشان نقره رسید.موسی غلامی در فینال وزن ۹۰- کیلوگرم کلاس J1 جودو با شکست مقابل حریفی از ازبکستان به نشان نقره رسید. 

مهدی برچلو نیز در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کلاس J1 موفق شد صاحب مدال برنز شود. روزا ابراهیمی نماینده در فینال وزن ۵۷- کیلوگرم K44 تکواندو دوسمالووا نماینده قزاقستان را ۳۴ بر ۱۵ شکست دهد و نشان طلا را از آن خود کند. 

مهدی پوررهنما نماینده وزن ۷۰- کیلوگرم تکواندو کشورمان در فینال برابر چن از چین قرار گرفت و توانست با نتیجه ۱۶ بر ۳ به برتری برسد و نشان طلا را از آن خود کند.رومینا چمسورکی در فینال وزن ۶۵- کیلوگرم برابر یائو از چین ۹ بر ۳ در فینال شکست خورد و به نشان نقره رسید. 

در ادامه مسابقات قهرمانی اسکیت آسیا ۲۰۲۳ در چین و در بخش هنری، بیتا مرادخانی در رده سنی بزرگسالان به مدال نقره دست یافت و صبا سادات طباطبایی در رده سنی نوجوانان به مدال برنز رسید.همچنین سارا حاجی پهلوان در رده سنی جوانان و محمود نیک‌پور در رده سنی بزرگسالان به مدال برنز دست یافتند. 

پیش از این نمایندگان ایران در بخش سرعت نیز یک مدال نقره و دو مدال برنز و همچنین در بخش فری استایل یک مدال نقره و یک مدال برنز را از آن خود کرده بودند. 

سینا ضیغمی‌نژاد و شاهین ایزدیار  در مسابقات شنا 200 متر مختلط بازی‌های به ترتیب صاحب مدال نقره و برنز شدند. پیش از این ضیغمی‌نژاد 2 طلا و ایزدیار 2 نقره در رشته‌های دیگر کسب کرده بودند. 

باورنکردنی: طلا و نقره دو زن ایرانی پس گرفته شد!

روز دوشنبه و در اولین رقابت دوومیدانی کاران ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، دو مدال طلا و نقره برای کاروان ایران به دست آمد اما با توجه به اعتراض کشور چین مبنی بر دیر رسیدن ورزشکاران ایرانی به محل “کال روم”، و پس از بررسی کمیته برگزاری بازی‌ها، این دو مدال از جدول رده بندی حذف شد. البته به علت همین اتفاق مراسم اهدای مدال این ماده برگزار نشد اما حکم قهرمانی به ورزشکاران داده شده بود.