ده هم‌تیمی مورد علاقه لیونل مسی

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی فوتبال جهان، به تازگی 10 نفر از هم‌تیمی‌های موردعلاقه خود را از دوران حرفه‌ای فوق العاده خود انتخاب کرده است و در مصاحبه با تیتان اسپورت از ده ستاره‌ای نام برد که در کنار آنها از فوتبال لذت برده است.

رونالدینیو

جای تعجب ندارد که اسطوره‌ برزیلی اولین نامی باشد که از دهان مسی خارج شد. رونالدینیو اولین بازیکنی بود که در بارسلونا به او پاس گل داد و ماجرای نابغه جهان فوتبال و شاعر فوتبال فراتر از ارتباط درون مستطیل سبز است. او در سال ۲۰۱۹ در یک مصاحبه گفت: من در سن 16-17 سالگی وارد رختکن شدم و دیدم که همه آن غول‌های فوتبال هستند و این موضوع کار را سخت کرد. رونالدینیو من را راهنمایی کرد و باعث شد احساس راحتی کنم و من اینگونه بهترین شدم. بعد از آن در زمین، من همیشه به دنبال او بودم اما سال‌های زیادی برای لذت بردن در کنار هم نداشتیم. علاوه بر این، ما در آن زمان زیاد بازی نمی‌کردیم و من دوست داشتم بیشتر با رونالدینیو بازی کنم.

دکو

یک انتخاب شگفت‌انگیز از سمت مسی در این لیست؛ ملی‌پوش پرتغالی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ به مدت ۴ سال با لیونل مسی در بارسلونا همبازی بود و به عنوان یک شخصیت ویژه به اهالی نوکمپ کمک کرد تا پس از سال‌ها دوری از قهرمانی، لباس قهرمانی به تن کنند

ساموئل اتوئو

یکی از بهترین افراد حاضر در مثلث فصل ۲۰۰۹ اتوئو بود و تیم‌های زیادی با گل‌‌ها و پاس گل‌های این دو نفر سلاخی شدند. ساموئل اتوئو در مصاحبه‌ای با DAZN چند وقت پیش اظهار داشت: قرار نیست فاش کنم اما حرفه لیونل مسی با توصیه من تغییر کرد. البته من تنها توصیه کردم و این خود لئو بود که با استعداد بالای خود شرایط را تغییر داد. من افتخار می‌کنم و خوشحالم که می‌بینم او تاریخ فوتبال را نوشته و هنوز به پایان نرسیده و تغییر دادن آنچه او نوشته برای آیندگان بسیار دشوار خواهد بود.

لوییس سوارز 

همبازی گذشته و حال لیونل مسی قطعاً محبوب‌ترین بازیکن برای او خواهد بود؛ ستاره اروگوئه‌ای در طول دوران فوتبال خود پاس گل‌های زیادی برای لئو مسی مهیا کرد. اکنون هم تمام نگاه فوتبال دوستان به این است که ببینند این دو چهره در سال ۲۰۲۴ با پیراهن اینتر میامی قرار است چه داستانی داشته باشند.

آندرس اینیستا

بهترین توصیف از دوران فوتبالی آندرس اینیستا را قطعاً لیونل مسی دارد. مسی درباره زننده گل قهرمانی اسپانیا در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ می‌گوید: من همیشه او را با توپ جلوی پایش تصور می‌کنم، او تنها کسی است که در کمال سادگی زیباترین تصاویر فوتبال را خلق می‌کند. شاید زمان‌هایی توپ از او فاصله بگیرد و او در ظاهر کاری نکند، اما من با شناختی که از او دارم می‌دانم کار نکردن او با تمام بازیکنان جهان فوتبال متفاوت است. سخت‌ترین کار در فوتبال با حضور اینیستا ساده و آسان است. او بیشتر از من با توپ تماس دارد و در شروع تمام موقعیت‌ها او حضور دارد، حتی شاید زمانی من به عنوان بازیکن روی گل اثر نداشته باشم اما قطعاً در مسیر توپ پاس اینیستا نقش پررنگی دارد. من و او از لحاظ فوتبالی ویژگی‌های مشابهی داریم اما اصلی‌ترین شناسه اینیستا این است که او خالق زیبایی فوتبال است. بازیکنان برای حفظ توپ سعی دارند از بازیکن حریف دور شوند اما اینستا کسی است که در هنگام کنترل توپ حتی اگر نزدیک او باشید هیچ کاری از شما برنمی‌آید.

ژاوی هرناندز

طبق گزارش‌ها، رفاقت ژاوی و مسی در تمام این سال‌ها علی‌رغم به پایان رسیدن فوتبال ژاوی ادامه داشته و گفته می‌شد که این دو برای بازگشت احتمالی به نیوکمپ پس از پایان قرارداد مسی در پاریس با هم در تماس بودند، اما این علاقه برای همکاری دوباره کافی نبود.

سرخیو بوسکتس

زمانی که لیونل مسی وارد تیم اینتر میامی شد، در کنار بندهای قراردادی خودش یک بند را پررنگ‌تر از بقیه بندهای قرارداد نوشت و آن هم حضور سرخیو بوسکتس در این تیم بود.

نیمار

شخصیت فوتبالی این دو ستاره فوتبال جهان تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارد و دقیقاً همین تفاوت نقطه تکاملشان بود. این دو چهره از دوران بارسلونا در کنار یکدیگر از حضور همدیگر لذت می‌برند و این عشق و علاقه اگرچه همواره در خارج از فوتبال توسط تصاویر منتشر شده اما همبازی شدن این دو بازیکن در پاری سن ژرمن اتفاق بزرگی بود که در سال‌های اخیر رقم خورد.

زلاتان ابراهیموویچ

مسی و زلاتان ارتباط نزدیکی با هم داشتند و اگرچه در نگاه اول این دو چهره تنها یک سال را در کنار همدیگر پشت سر گذاشتند، اما چه مسی و چه زلاتان از دوستان صمیمی یکدیگر بودند. در طول دوران حرفه‌ای زلاتان هر زمان جایگاهش در ترکیب پر می‌شد، ابراهیموویچ با اخلاقیات خاص خودش هم آن بازیکن را از تیم بیرون می‌کرد و هم خودش جدا می‌شد اما علاقه میان این دو نفر موجب شد تا زلاتان بدون هیچ دردسری بارسلونا را ترک کند تا به راحتی در نیوکمپ پادشاهی کند.

مسی پس از انتخاب هم‌تیمی‌های موردعلاقه‌اش گفت: من با همه آنها یا تقریباً همه آنها مدت زیادی بازی کردم، زیرا به اندازه کافی خوش‌شانس بوده‌ام که با بهترین آنها بازی کنم.

لازم نیست بین سطرها بخوانید تا حدس بزنید که منظور از «تقریباً همه» ابراهیموویچ خواهد بود.

داوید ویا

پیش از پیدایش مثلث MSN، تاریخ تغییر پیدا کرد اما مثلث مسی، پدرو و داوید ویا یکی از مثلث‌های قدرنادیده فوتبال جهان است؛ سه چهره‌ای که با یکدیگر در خاک انگلستان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند و اگرچه این رابطه خیلی زود به پایان رسید اما پاس‌های مسی برای ویا و پاس‌های ویا برای مسی بخشی از زیباترین سکانس‌های دوران بازیگری این دو بازیکن است.

منبع: ورزش‌سه