/

جت جنگنده رادار گریز رونمایی شد/ مخوف‌ترین سلاح ایران برای سال آینده

جت جنگنده رادار گریز قاهر مخوف ترین جنگنده ایران است که ادعا شده بیانگر بی نیازی ایران به سایر کشور هاست. در نمونه اولیه این جنگنده یک موتور وجود داشت، اما مدل جدید آن دو موتور دارد. پیش نمونه طراحی و ساخت جنگنده قاهار در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ رونمایی شده بود.

قاهر یک جنگندهٔ جت دوموتوره و تک‌سرنشینه با طول قاهر تقریباً ۱۴ متر و فاصلهٔ دو نوک بال آن تقریباً ۸ متر تخمین زده می‌شود. این جنگنده دارای قابلیت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع از دیگر ویژگی هواپیمای قاهر می‌باشد. مخوف ترین جنگنده ایران با اعلام رسمی وزارت دفاع برای رونمایی آن در سال آینده خبر داده شد.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: «پروژه هواپیمای قاهر در نقش هواپیمای بی‌سرنشین ظهور خواهد کرد. پروژه قاهر الآن در فناوری به بلوغ کامل رسیده است و در محصول تنوع ایجاد کردیم. اواسط سال آینده از نسخه‌هایی از این هواپیما رونمایی خواهد شد. دانش قطعه‌سازی که از آن با عنوان نهضت قطعه‌سازی یاد می‌شود به تکامل رسیده و امروز می‌توانیم ۱۰ نوع موتور در کشور تولید کنیم.»

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به دستاورد‌های پهپادی بیان کرد: «ما به دنبال گسترش روز به روز حوزه پهپادی هستیم چرا که معتقدیم کشوری به وسعت ایران برای دفاع از خود نیازمند هواپیمای بدون سرنشین با کاربرد‌های مختلف است تا در کنار استفاده از هواپیما‌های باسرنشین و سایر تسلیحات و تجهیزات بتوانیم در رزم‌های آینده سناریو‌های مختلفی را با آن تست و ارزیابی کرده و از کشور خود دفاع کنیم.»