جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ پیروزی ۵-۳ ایران مقابل بحرین

شاگردان وحید شمسایی برای پیروزی گام به دیدار دوم برابر بحرین گذاشته بودند و برای بازپس گیری صدر جدول نیاز به کسب سه امتیاز مسابقه داشتند تا جای کویت را در جدول رده بندی بگیرند.

این ماموریت هر چند به نظر می‌رسید، ساده‌تر از اینها به انجام برسد، به هر ترتیب به سرانجام رسید. تیم ملی دو بار مقابل بحرین که با سیستم دفاعی پا به میدان گذاشته بود، عقب افتاد، اما توانست به بازی برگردد. پس از اینکه تساوی 2 بر 2 بر بازی حاکم شد، این شاگردان شمسایی بودند که برای اولین مرتبه در این مسابقه پیش افتادند ولی بحرین روی یک ضدحمله بار دیگر حساب کار را به تساوی کشاند. در ادامه اما بار دیگر حملات پردامنه ایران به نتیجه رسید و بهروز عظیمی حساب کار را 4 بر 3 کرد. تیم بحرین برای ایجاد تساوی در مسابقه از سیستم پاورپلی در دقایق پایانی مسابقه استفاده کرد و روی یک اشتباه احمدعباسی گل پنجم ایران را هم از زمین خودی وارد دروازه این تیم کرد.

با این پیروزی صعود ایران با کسب دومین پیروزی به مرحله حذفی قطعی شد و در سوی مقابل بحرین که در بازی اول مقابل کویت باخته بود، با تحمل دومین شکست از دور مسابقات کنار رفت.

این پیروزی به نظر می‌رسد آسان‌تر از اینها برای فوتسال ایران رقم بخورد و ضعف‌هایی در خط دفاعی تیم ملی نمایان بود که حالا شمسایی در بازی سوم و در ادامه جام این فرصت را دارد که آنها را ترمیم کند.

تساوی ۳-۳ افغانستان مقابل کویت

تیم ملی فوتسال افغانستان اولین امتیاز تاریخ خود در جام ملت‌های آسیا را با تساوی سه بر سه برابر کویت به دست آورد و برای صعود به مرحله حذفی رقابت‌ها به پیروزی پرگل مقابل بحرین نیاز خواهد داشت و در سوی دیگر، به عملکرد مردان شمسایی در مصاف با کویت چشم می‌دوزند.

این نتیجه کویت را با چهار امتیاز پیش از دیدار نهایی خود مقابل ایران موقتا در صدر جدول جای داد و برای صعود به دور بعدی، باید نمایش شگفت انگیزی را در مصاف با ملی‌پوشان ایرانی داشته باشند.

افغانستان در حالی به نبرد با بحرین پای می‌گذارد که باید با اختلاف بیش از دو گل به پیروزی دست پیدا کند و انتظار دارد که تیم ملی فوتسال ایران نیز در بازی با کویت با یک نتیجه چشمگیر به پیروزی برسد.

گل‌های شاگردان مجید مرتضایی در این دیدار را فرزاد محمودی و رضا حسین‌پور ۲ بار به ثمر رساندند و برای تیم ملی کویت ناصر الوان، عمر المنصور و گل به خودی (مجتبی حسینی بازیکن افغانستان) موفق به گلزنی شدند.