توخل در آستانه جایگزینی در یونایتد؛ آیا دوران تن‌هاخ به پایان رسیده است؟

اریک تن‌هاخ در اولین فصل هدایت منچستریونایتد، تیمش را به فینال جام حذفی، موفقیت در جام اتحادیه و حضور در جمع 4 تیم برتر رساند، اما در فصل گذشته شایعات زیادی مبنی بر اخراج او پس از یک مقام هشتم وحشتناک وجود داشت. با وجود اینکه از انتهای فصل گذشته مدیران اینیوس به دنبال مربی جدیدی برای شیاطین سرخ بودند اما با پیروزی حماسی شاگردان اریک‌ تن‌هاخ مقابل منچسترسیتی در فینال جام حذفی، شرایط تغییر کرد و مرد هلندی روی نیمکت اولدترافورد ماندگار شد.

جایگاه متزلزل تن‌هاخ

تن‌هاخ این فصل را با یک پیروزی خانگی خفیف مقابل فولام در هفته اول شروع کرد اما شکست‌های متوالی مقابل برایتون و لیورپول بار دیگر بر سرمربی منچستریونایتد را زیر منگنه منتقدان قرار داده است. نحوه شکست 3 بر صفر در خانه مقابل لیورپول، رقیب سنتی، زنگ خطر را در اطراف اولدترافورد به صدا درآورد و بسیاری هنوز در تلاشند تا ببینند تن‌هاخ پس از 3 سال در راس تیم بودن، سبک بازی یا هویت خود را نشان می‌دهد یا خیر.

به تازگی گزارش‌هایی در رسانه‌های انگلیسی منتشر شد مبنی بر اینکه منچستریونایتد به احتمال زیاد توماس توخل را در صورت تغییر مربی، دنبال خواهد کرد. همچنین مارسل ریف، کارشناس فوتبال آلمان اصرار دارد با اطرافیان توماس توخل در ارتباط است. 2 طرف تقریباً به توافقات کلی رسیده‌اند و سرمربی آلمانی فاتح لیگ قهرمانان اروپا به زودی بالاخره روی نیمکت منچستریونایتد خواهد نشست. ریف همچنین درمصاحبه‌ای با نشریه آلمانی بیلد این ادعای خود را قوی‌تر کرده و گفته من شرط می‌بندم توماس توخل جانشین اریک تن‌هاخ خواهد شد! سرمربی سابق چلسی از زمان ترک بایرن مونیخ در پایان فصل گذشته بیکار بوده و در تابستان شایعاتی مبنی بر اینکه او جایگزین مرد هلندی خواهد شد وجود داشت و در نهایت این انتقال نهایی نشد.

علاقه به لیگ برتر

با اینکه تامی‌تی در بوندس‌لیگا و لیگ یک فرانسه هم مربیگری کرده اما همیشه در مصاحبه‌های خود از سطح و کیفیت بالای لیگ برتر تعریف کرده و این لیگ را بهترین لیگ جهان می‌داند. البته او خاطرات فوق‌العاده‌ای هم از لیگ برتر انگلیس دارد. توخل که با پی‌اس‌جی تا یک قدمی قهرمانی در اروپا رفته بود و در فینالی نزدیک به بایرن هانسی فلیک باخت، پس از تحویل گرفتن تیم فرانک لمپارد در میانه‌های فصل توانست از چلسی قهرمان اروپا بسازد؛ تیمی که در مسیر قهرمانی‌اش رئال مادرید و منچسترسیتی را حذف کرد. پس از رفتن رومن آبراموویچ مالک روس چلسی و آمدن تادبولی آمریکایی به عنوان مالک جدید باشگاه، توخل نتوانست دخالت‌های مدیران تیم را در مسائل فنی تحمل کند و در نهایت از آبی‌های لندن جدا شد.

2 روی سکه توماس توخل

شکایت و انتقاد اصلی هواداران منچستریونایتد از اریک تن‌هاخ بابت فرم و نمایش بد تیمش را لیگ برتر بوده چون برای آنها دشوار است کورس قهرمانی لیگ را هرساله بین دشمن دیرینه و همشهری‌شان ببینند وگرنه منچستریونایتد با تن‌هاخ در جام‌های حذفی عملکرد خوبی داشته و به جام هم رسیده است. توماس توخل هم نشان داده تخصص اصلی‌اش، بردن تورنمنت است و تاکنون جز قهرمانی در لیگ فرانسه با پاری‌سن‌ژرمن به توفیق خاصی در لیگ نرسیده. البته توخل برخلاف تن‌هاخ به جام حذفی علاقه ندارد و همیشه هدف اصلی‌اش موفقیت و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بوده. تاکنون به 2 فینال اروپایی رسیده است و یک قهرمانی در کارنامه‌اش دارد.