باارزش‌ترین جایزه ورزشی ایران

هیچ دوره مسابقه‌ای در رده داخلی به اندازه رقابت‌های لیگ برتر موردتوجه قرار نمی‌گیرد. با وجود تمام مخالفت‌های قدیمی و بعضا نادرست فوتبال باشگاهی در ایران جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین مسابقات ورزشی است. مسابقاتی که سالانه هزاران میلیارد در آن و پیرامونش چرخش دارد. با وجود معیوب بودن چرخه اقتصادی فوتبال ایران اما میزان اقبال عمومی به گونه‌ای است که با وجود تمام مشکلات توانسته بیست و سه دوره از حیاتش را بگذراند.

می‌توان گفت رقابت‌های لیگ برتر با وجود تمام کاستی‌ها و کمبودها توانسته خودش را به عنوان محبوب‌ترین دوره رقابت‌های باشگاهی که برگزاری و نتایجش می‌تواند روی تصمیم‌گیری‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی اثر باشد، تثبیت کند. امسال به نظر می‌رسد رقابت‌های لیگ برتر از چند منظر با جذابیت‌های مضاعفی هم همراه باشد.

حضور قدرت‌های تازه برای کسب قهرمانی مثل تراکتور و گل گهر و سطح کیفی نزدیک به هم بخش مهمی از تیم‌ها، همچنین حرفه‌ای‌تر شدن تیم‌ها در روند آماده‌سازی و نقل و انتقالات و البته گسترش فضای رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی باعث شده رقابت‌های لیگ برتر در این دوره حتی بیشتر از ادوار گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

با وجود آنکه در فوتبال ایران برخلاف دیگر لیگ‌های حرفه‌ای، قهرمانی و موفقیت در رده‌بندی جدولی جایزه مالی ندارد، اما وجود هواداران و مخاطب جدی و پرشمار باعث شده لیگ ایران کماکان یکی از لیگ‌های جذاب قاره آسیا باشد.