افتتاح مدرن‌ترین ایستگاه مترو تهران

سرعت رشد و پیشرفت ایستگاه‌های مترو در تهران روز به روز در حال افزایش است و هرساله ایستگاه‌های جدیدی به مجموعه مترو تهران اضافه می‌شود تا در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران قرار بگیرند. در هفته گذشته آخرین ایستگاه مترو از قسمت شمالی خط هفت مترو تهران افتتاح شد. ایستگاه میدان کتاب در شمال غرب شهر تهران که با افتتاح آن بخش شمالی این خط به انتها رسید و تکمیل شد.

ایستگاه متروی میدان کتاب شهر تهران در تاریخ ۱۸ مهر ماه امسال افتتاح شد و از این تاریخ به ایستگاه‌های متروی تهران اضافه شد. این ایستگاه یکی از خاص‌ترین و زیباترین ایستگاه‌های متروی تهران به حساب می‌آید. ایستگاهی که با استفاده از مصالح متفاوت و نوین و به کار گیری شاخصه‌های مختلف معماری ایرانی از ایستگاه‌های خوب مترو به حساب می‌آید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این ایستگاه که نورپردازی خاص و جدیدی است که به این ایستگاه رنگ و لعاب جدیدی داده. ایستگاه متروی میدان کتاب به همراه ۳ ایستگاه شهران، شهرزیبا و کوهسار از قطعه شمالی خط ۶ در ۱۸ مهر افتتاح شدند.

ایستگاه میدان کتاب مجهز به ۱۰ پله برقی و ۴ آسانسور است. با توجه به اینکه ورودی اولی این ایستگاه در ضلع جنوب شرقی میدان کتاب است و به محله‌های پرترددی مثل فرحزراد، ایثارگران و سعادت‌آباد است، احتمالا یکی از ایستگاه‌های شلوغ متروی تهران خواهد بود.