ناکامی جدید رونالدو و النصر! | خلاصه بازی النصر ۰-۱ الوحده | جام حذفی عربستان

تیم الوحده در مسابقه دوم مرحله نیمه نهایی جام حذفی عربستان موسوم به “خادم حرمین شریفین” دست به کار بزرگی زد و تیم النصر را همراه با “کریستیانو رونالدو” شکست داد. 

مسابقه تیم های النصر و الوحده به قضاوت “رادو پترسکو” از رومانی در ورزشگاه مرسول پارک در حالی انجام شد که این مسابقه دومین جدال دو تیم در جام “خادم حرمین شریفین” از سال ۲۰۰۸ بود و تیم النصر که در کورس قهرمانی لیگ از الاتحاد عقب افتاده بود و چند ماه قبل سوپر جام عربستان را هم از دست داده بود، این بازی را بهترین فرصت برای ثبت یک برد روحیه بخش و ترمیبم وجهه خود در نزد هواداران می دید. 

با تصمیم “دینکو ایلیچیچ” سرمربی موقت النصر، این تیم با حضور ۳ مهاجم خود یعنی “کریستیانو رونالدو”، ” عبدالرحمن غریب” و “اندرسون تالیسکا” این بازی را شروع کرد اما در دقیقه ۲۳ و برخلاف جریان بازی که با حمله های مداوم النصر همراه بود، “ژان دیوید بوگال” بازیکن فرانسوی الوحده با قیچی برگردان زیبا دروازه “نواف العقیدی” را باز کرد و الوحده یک بر صفر پیش افتاد. 

درحالیکه همگان انتظار گلزنی از النصر و جبران گل خورده را دراین بازی را داشتند اما هیچ یک از حمله های زردپوشان منجر به گل نشد و حتی اخراج “عبدالله الحافظ” مدافع الوحده هم در دقیقه ۵۳ نتوانست باعث گلزنی النصر شود. ضمن اینکه در یک صحنه هم در نیمه دوم تیرک افقی دروازه مانع از گلزنی رونالدو شد. 

تیم النصر با این شکست تلخ نتوانست برای پنجمین بار به بازی نهایی جام “خادم حرمین شریفین” برسد اما در سوی مقابل الوحده با ثبت یک برد مهم مقابل تیم متمول پایتخت عربستان، بعد اژ ۵۳ سال به بازی پایانی این جام رسید و حریف الهلال شد. 

فریاد رونالدو بر سر کادر فنی النصر (عکس)

ستاره گرانقیمت النصر در طول این بازی موقعیت های گل متعددی به دست آورد اما تیر دروازه، کم دقتی و البته درخشش دروازه بان الوحده مانع از گلزنی او شد. ستاره پرتغالی بعد از به صدا در آمدن سوت پایان در حالی که به شدت عصبانی بود زمین بازی را ترک کرد. مکالمه نه چند دوستانه او با اعضای کادرفنی بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت.

این اتفاق در حالی رخ داد که ستاره پرتغالی اخیرا از خطر محرومیت و حتی اخراج از لیگ عربستان جان سالم به در برد. پس از حرکت خشن رونالدو به روی گوستاوو کوئیار، گفته می‌شد که این بازیکن پرتغالی احتمالا با محرومیت روبه‌رو می‌شود. حرکت زشت رونالدو پس از پایان بازی که برابر هواداران الهلال انجام داد نیز پرونده او را سنگین‌تر کرد اما کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان در این مرحله محرومیتی برای کاپیتان النصر در نظر نگرفت تا او مقابل الوحد به میدان برود.

در ویدیویی که از لحظات پس از سوت پایان بازی الوحده-النصر ثبت شده رونالدو با عصبانیت و در حالی که زیر لب غر می زند عرض زمین را طی کرده و به خط طولی در مرکز زمین می رسد. او در این حین با اعضای کادر فنی تیمش مواجه شده و در اقدامی عجیب برای لحظاتی متوقف شد، با صدای داد کشیده و بابت موضوعی نامشخص آنها را به باد انتقاد گرفت. مربیان النصر ترجیح دادند در این لحظات فقط نظاره گر اعتراض رونالدو باشند و پاسخی به او ندهند. ستاره پرتغالی هم بعد از لحظاتی رضایت داد و صحنه را به مقصد رختکن ترک کرد.

ویدیو | خلاصه بازی النصر ۰-۱ الوحده | جام حذفی عربستان