فروش لوازم آرایش «بدون جنسیت» در ژاپن؛ میل مردان به زیبایی چهره!

در شهر ناگویای ژاپن، خرید لوازم آرایش برای مردان به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ زیرا یکی از فروشگاه‌های بزرگ، بخش ویژه‌ای به نام “بدون جنسیت” برای محصولات آرایشی مردانه ایجاد کرده است.

تغییراتی که اخیراً در جامعه رخ داده است، باعث شده مردان هوشیارتر به مسائل آرایشی نگاه کنند و تأکید بیشتری به آراستگی خود بدهند؛ به‌طوری که بت‌های محبوب کی‌پاپ نیز از آرایش لذت می‌برند.

فروشگاه “جی آر ناگویا تاکاشیمایا” به تازگی یک شعبه جدید افتتاح کرده و در ماه نوامبر قصد دارد بخش محصولات آرایشی مردانه را تقریباً ۴ برابر افزایش دهد.

فعالیت فروشگاه حدود ۷۰ برند محصول آرایشی را ارائه می‌دهد، از جمله محصولات مراقبت از پوست برای پوست چرب مردان که یکی از مشکلات رایج پوستی آنهاست. همچنین، فونداسیون‌ها و کانسیلرها که به راحتی قابل استفاده هستند و محبوبیت زیادی دارند، نیز در این فروشگاه به فروش می‌رسند.

اطلاعات نشان می‌دهد که این فروشگاه امیدوار است جوانان بیشتری از بخش محصولات آرایشی مردانه بازدید کنند و در حال حاضر افراد ۴۰، ۵۰ و ۶۰ ساله نصف مشتریان این فروشگاه را تشکیل می‌دهند.

هارومی نیموتو، رئیس این بخش، با اطمینان اظهار داشت که در واقع هیچ تفاوت واضحی بین محصولات آرایشی مردانه و زنانه وجود ندارد.

علاوه بر مردان، بسیاری از زنان یا زوج‌هایی که محصولات آرایشی مشترک دارند نیز از این بخش برای خرید لوازم آرایشی مورد نیاز خود استفاده می‌کنند.

تعداد مشتریان ۲۰ ساله و بالاتر افزایش یافته و فروش لوازم آرایشی مردانه در ماه‌های مارس تا می نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

در ماه آوریل همچنین یک فروشگاه دیگر با محصولات آرایشی “بدون جنسیت” در شهر ناگویا افتتاح شد. فضای داخلی این فروشگاه به سادگی و با رنگ سفید طراحی شده است تا آقایان هنگام ورود احساس راحتی کنند.

فروشندگان اظهار داشته‌اند که تونرهای مفید برای پوست‌های چرب و خشک محبوبیت زیادی دارند؛ زیرا می‌توانند در بین زوج‌ها یا خانواده‌ها به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، بخشی برای تست کردن محصولات آرایشی به مشتریان امکان می‌دهد تا لوازم آرایشی را امتحان کنند و بخشی دیگر برای پاک کردن آرایش طراحی شده است.

شمار مشتریان این فروشگاه رو به رشد است و عمدتاً افراد ۲۰ ساله را تشکیل می‌دهند؛ همچنین، هر ۴ مشتری یک نفر از نوع مرد هستند.