زیباترین سواحل ایران که حتما باید از آن بازدید کنید!

دریا یکی از شگفت انگیزترین پدیده هایی است که هیچکس از دیدن آن خسته نمی شود. سواحل دریا آنقدر جذاب است که بسیاری از مردم آنها را به گشت و گذار در مکان های شلوغ و حتی تفریحات هیجان انگیز ترجیح می دهند. خوشبختانه ایران با بیش از 2400 کیلومتر خط ساحلی، سواحل و جاذبه های ساحلی خیره کننده ای را در دل خود جای داده است که تماشای آنها و گوش دادن به صدای امواج دریا لحظاتی آرامش بخش را برای ما به ارمغان می آورد.

امروز قصد داریم زیباترین سواحل ایران را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

سواحل جزیره کیش 

سواحل کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان هستند. این جزیره در استان هرمزگان واقع شده است و وسعتش به 90 کیلومتر مربع می‌رسد. جزیره کیش یکی از بهترین مکان ها برای مسافرت در زمستان است. زمانی که اکثر نقاط ایران سرد و پوشیده از برف هستند، می توانید بهترین اوقات را در این جزیره سپری کنید. از جمله معروف ترین سواحل کیش می توان به ساحل میرمهنا، ساحل مرجان، ساحل مرد ماهیگیر، ساحل اسکله تفریحی، ساحل سیمرغ و ساحل درختان نارگیل اشاره کرد.

سواحل جزیره هرمز 

بی‌تردید سواحل هرمز از زیباترین سواحل ایران هستند. این جزیره بسیار زیبا با لایه هایی از سنگ‌های آتشفشانی و رسوبی خود زیبایی های طبیعی فوق العاده ای را در دل خود جای داده است. راستش این جزیره شبیه هیچ جای ایران نیست و حتی می توان گفت یکی از جزایر منحصربه فرد در جهان است. رنگ قرمز سواحل جزیره هرمز از وجود عنصر اکسید آهن ناشی می شوند که در 70 درصد خاک  سرخ این جزیره وجود دارند. ساحل نقره ای و ساحل سرخ هرمز از جمله زیباترین سواحل این جزیره هستند.

سواحل رامسر 

رامسر به خودی خود یک شهر کوچک و جذاب است که سواحل زیبایی را در دل خود جای داده است. رامسر عروس شهرهای شمال است. در سفر به این شهر با زیبایی‌های طبیعی و بکری رو به رو خواهیم شد که یکی از آنها سواحل زیبای این شهر هستند. از جمله بهترین سواحل این شهر زیبا می توان به ساحل خلج، ساحل نقره ای، ساحل توسکاسرا، دهکده ساحلی رامسر، پلاژ ساحلی شهرداری و ساحل کتالم اشاره کرد.

سواحل بندر انزلی 

بی شک سواحل دریایی خزر که از بندر انزلی می گذرند، از زیباترین سواحل ایران هستند. یکی از تفاوت های بارز سواحل بندر انزلی با دیگر  سواحل شهرهای شمالی عمومی بودن آنها برای همه است. همه افراد به راحتی می توانند به سواحل بندر انزلی دسترسی داشته باشند. در حالی که در بسیاری از شهرهای حاشیه دریای خزر باید از پشت میله‌ها و از دور دریای خزر و سواحل را تماشا کنید. از زیباترین سواحل بندر زیبای انزلی می توان به ساحل کاسپین، ساحل جفرود، ساحل قو، پارک ساحلی پاسداران، مجتمع ساحلی تازه آباد و دهکده ساحلی بندر انزلی اشاره کرد.

ساحل چمخاله 

چمخاله یکی از شهرهای شمالی نزدیک به تهران است که در استان گیلان و 10 کیلومتری شهرستان لنگرود واقع شده است. این شهر مکان های بکر و زیبایی را در دل خود جای داده است. ساحل چمخاله نیز یکی از برترین سواحل دریای خزر است که یکی از مقاصد گردشگری گیلان نیز به شمار می رود. این ساحل به دلیل داشتن آب و هوای مساعد، آب زلال و عاری از آلودگی، فضای خانوادگی و امکانات رفاهی مکان مناسبی برای بازدید گردشگران می باشد.

سواحل جزیره هنگام 

جزیره هنگام جزیره‌ای کوچک و دیدنی در خلیج فارس است که با سادگی خود شما را متحیر خواهد کرد. این جزیره علاوه بر سواحل بی نظیر حیات وحش تماشایی، دریای بیکران، دلفین ها بازیگوش، نخلستان‌های دیدنی و کوه‌های آهکی جذابی دارد. این جزیره یکی از مکان های دیدنی قشم است و سواحل درخشانی خصوصا در شب دارد. از جمله سواحل معروف این جزیره می توان به ساحل صخره ای، ساحل نقره ای و ساحل درخشان اشاره کرد.

سواحل چابهار

شهرستان چابهار علاوه بر سواحل زیبا ترکیبی منحصر به فرد از کویر، صخره و دریا را در خود جای داده است. سواحل چابهار از مرز استان هرمزگان تا مرز پاکستان ادامه دارد. سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای، مرجانی و حتی جنگل‌هایی که روی آب شناور هستند، را می توان در این شهرستان دید. از جمله معروف ترین سواحل این شهرستان می توان به ساحل مکران، ساحل و اسکله کنارک، ساحل شب تاب، ساحل درک و ساحل تنگ، ساحل تیس، ساحل صخره ای و ساحل لاکپشت ها اشاره کرد.