دو مدافع که نقش بزرگی در پیشرفت هالند داشتند!

ارلینگ هالند، یکی از بهترین گلزنان حال حاضر فوتبال دنیا است، اما به نظر می رسد که نقش دو نفر در این پیشرفت بسیار کلیدی بوده است.

آلف اینگوه برنشتن، سرمربی سابق هالند در رده های پایه اعلام کرد که دو مدافع میانی نسبتا ناشناخته در تغییر سبک بازی هالند و تبدیل شدنش به ستاره کنونی نقش مهمی داشته اند. هالند یکی از بهترین گلزنان حال حاضر فوتبال دنیا به شمار می رود که در سالهای اخیر در مولده، سالزبورگ، دورتموند و منچسترسیتی گلهای زیادی به ثمر رسانده است.

هالند اما در زمانی که سن کمتری داشت، در آکادمی باشگاه “بیرنه” در فوتبال نروژ سخت تلاش کرد تا شرایط را عوض کند. برنشتن سرمربی سابق هالند در این باره گفت: “ارلینگ در تمرینات خیلی تلاش می کرد. اصلا به او فشار نمی آوردیم و اجازه می دادیم که کار خودش را انجام بدهد.”

در حقیقت هالند در تمرینات تمیش باید در مقابل تورد جانسن سالته و آندریاس اولند، دو مدافع میانی تیمش قرار می گرفت که هر دو بسیار سرسخت بودند. هالند از نظر بدنی نمی توانست از این دو بازیکن قدرتی سبقت بگیرد و به همین خاطر مجبور بود که از سرعتش استفاده کند. برنشتن در این باره گفت: “ارلینگ برای عبور از این دو مدافع باید هوشمندانه تر عمل می کرد. در حقیقت ارلینگ مجبور بود که خودش در مقابل آنها پیشرفت کند. بدین ترتیب خود ارلینگ توانست راه عبور از آنها را یاد بگیرد و پیشرفت کند.”

هالند برای عبور از این زوج مجبور بود که از سرعت و ضربات آخر به نحو احسن استفاده کند و همین مسئله باعث رشد فوتبالش شد. برنشتن می گوید: “وقتی ویدیوهای ارلینگ در 13 سالگی را می بینم، حرکاتش کاملا مشابه حالا است. سبکش را سالها حفظ کرده و همیشه همین حرکات را انجام داده است.”