دولت کاتالونیا: جلوگیری از شنا کردن برهنه زنان تبعیض آمیز است

درخواست دولت محلیِ کاتالونیا از مسئولان شهری در این منطقه از اسپانیا برای لغو موانع شنای زنان با سینه‌های برهنه در استخرها با استقبال فعالان همراه شد.

این درخواست در حالی صورت می‌گیرد که برهنه کردن سینه‌ها در استخر بر اساس قانون برابری سال ۲۰۲۰ در کاتالونیا تضمین شده و قانونی است.

با این حال، برخی از استخرها که زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت می کنند از این قانون پیروی نکرده و مانع ورود به درون آب با سینه‌‌های برهنه می‌شوند؛ مسئله‌ای که هر تابستان زمینه طرح ده‌ها مورد شکایت را فراهم می‌کند.

دولت محلی امسال اما با تاکید بر توجه به مفاد قانون یاد شده خوستار جلوگیری از هرگونه برخورد تبعیض‌آمیز در این خصوص شده است.دپارتمان برابری و فمینیسم دولت کاتالونیا در نامه‌ای به شهرداری‌های این منطقه تاکید کرده است که جلوگیری از برهنه شنا کردن زنان نوعی برخورد تبعیض آمیز نسبت به بخشی از افراد حاضر در استخرها و مراکز تفریحی آبی است که انتخاب آزادانه آنها نسبت به بدنشان را زیر سوال می‌برد.»

در این سند آمده است که مسئولان شهری باید «در برابر تبعیض با هر انگیزه ای … از جمله جنسیت، اعتقادات مذهبی یا پوشش» ایستادگی کنند.

در این دستورالعمل همچنین شیر دادن مادران در استخر و همچنین استفاده از مایوهای تمام تن که زنان مسلمان معمولا هنگام شنا به تن می‌کنند مجاز اعلام شده است.