ده موتورسیکلت عجیب در سال ۲۰۲۳

طرفداران موتورسیکلت در تمام دنیا بسیار زیاد هستند، چون جابه‌جایی با این وسیله بسیار آسان و کم‌خرج است. علاقه‌مندان به موتورسیکلت همواره علاقه‌‌مند به آگاهی از جدیدترین محصولات موتورسیکلت هستند.به نقل از اتوژورنالیسم، با وجود پیشرفت فراوان دنیای فناوری، هنوز هم در طراحی موتورسیکلت‌ها از اصول دوچرخه‌های درون‌سوز بهره گرفته می‌شود. هر چند، هر از گاهی کانسپت‌های جذاب و عجیب و غریب از موتورسیکلت‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند. در ادامه این مطلب، به کانسپت‌های برتر موتورسیکلت اشاره می‌شود.

1- بی ام و ویژن نکست 100

این کانسپت شباهت بسیار زیادی به دوچرخه‌های فیلم‌های تخیلی دارد. صندلی ، روکش قاب بالایی و روکش چرخ جلو از کربن ساخته شده است. در قسمت زیرین بدنه موتورسیکلت، دو چراغ قرمز با طراحی ظریف قرار دارد. موتور این محصول در قسمت وسط آن تعبیه شده است که شباهت زیادی به ورژن بی ام و باکسر دارد.سیستم تعلیق بی ام و ویژن نکست 100 بسیار پیشرفته و ایمن است. یکی از دیگر ویژگی‌های برجسته این محصول، عینک‌های مخصوصی است که جلوی باد را می‌گیرد و دامنه دید راننده را افزایش می‌دهد.

2- یاماها تسراکت

این محصول توسط شرکت یاماها در سال 2007 معرفی شد. تسراکت چهار چرخ داشت و هنوز هم یاماها در نظر دارد نسخه چهار چرخی این محصول را وارد بازار کند. به همین خاطر، یاماها تسراکت قادر به تسخیر جاده‌های اتوبانی و بین شهری هم است. سیستم خنک‌کننده هم یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این کانسپت است.

3- موتور پرنده هاور بایک اس 3

این محصول، تلفیقی از پهپاد و موتورسیکلت است. روس‌ها سازنده هاور بایک اس 3 هستند. در نخستین نسخه آزمایشی، هاور بایک اس 3 موفق شد مسافت 1 کیلومتر را بدون هیچ مشکلی بپیماید. این محصول می‌تواند با یکبار شارژ شدن، مسافتی در حدود سی دقیقه را پرواز کند. وزن هاور بایک اس 3 حدود 100 کیلوگرم است و می‌تواند 150 کیلوگرم بار یا مسافر را هم جابه‌جا کند. حداکثر سرعت هاور بایک اس 3 در حدود 70 کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است. این محصول قابلیت کنترل از راه دور را هم دارد.

4- کاوازاکی جِی

این موتورسیکلت سه چرخ دارد که دو چرخ جلو بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. باتری هیبریدی از جنس نیکل و فناوری مخصوص باتری از کاوازاکی جی یک محصول بی‌بدیل ساخته است تا این کانسپت به یک پیشرانه تمام الکتریکی مجهز شود. هر چند، هنوز هم که هنوز است، شرکت کاوازاکی قصدی برای تولید این کانسپت را ندارد.

5- هوندای سی بی 4 ایکس

در این محصول، بر خلاف کانسپت‌های قبلی، از پیشرانه هیبریدی یا الکتریکی استفاده نشده است. موتور مدل سی بی 1000 آر در سی بی 4 ایکس هم به کار رفته است؛ به طوریکه قدرت تولید 145 اسب بخار نیرو و گشتاور 104 نیوتن متر را دارد. در چراغ‌های جلوی این کانسپت از لامپ‌های ال‌ای‌دی استفاده شده است. دستگاه خنک‌کننده هم در سی بی 4 ایکس تعبیه شده است. اگزوز هم به طور جذابی در زیر صندلی سرنشین تعبیه شده است. فاصله لاستیک عقب و صندلی سرنشین به طرز شگفت‌انگیزی زیاد است.

6- موتورسیکلت لازارث ال ام وی 496

با آنکه این مدل هم چهار چرخ دارد، اما قیمتش پایین‌تر است. موتور 998 سی سی چهار سیلندری لازارث ساخت شرکت یاماها است. این موتور می‌توانند قدرتی حدود 197 اسب بخار و 112 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وزن لازارث هم حدوداً 408 کیلوگرم است. این محصول در بعضی از کشورها مجوز تردد هم دارد.

7- دوکاتی هیولا (گوست)

کانسپت این موتور سیکلت برگرفته از یک خودروی هیبریدی دوچرخه است که از تمام زوایا، ظاهری منحصربه‌فرد دارد. موتور دوکاتی هیولا هم مثل تسراکت از فناوری وی توئین بهره می‌برد. دوکاتی هیولا قدرت 111 اسب بخار و گشتاور 69 پوند فوت دارد. سیستم تعلیق دوکاتی هیولا نسبت به سایر همتایانش بسیار پیشرفته‌تر شده است. ترمزهای جلویی دوکاتی هیولا مجهز به دیسک دوگانه 320 میلی‌متری است. چراغ‌های ال‌ای‌دی گرد، ظاهر زیبایی به این کانسپت داده است. نوعی سنسور نور محیطی در دوکاتی هیولا تعبیه شده است که به صورت خودکار، روز و شب را تشخیص می‌دهد.

8- بی ام و کا-75 آلفا

یکی از متفاوت‌ترین کانسپت‌ها به بی ام و کا-75 آلفا تعلق دارد. این موتورسیکلت موتور توربوشارژ 750 سی‌سی دارد. هدف باواریایی‌ها از طراحی این کانسپت، معرفی یک کافه ریسر به علاقه‌مندان بوده است.

9- موتورسیکلت یاماها موتوروید

این محصول بیشتر شبیه یک ربات دوچرخ است! به عبارتی، موتوروید می‌تواند مالکش را شناسایی کند و حتی با تشخیص حرکت‌ها، خودش را با شرایط وفق بدهد. امکان صحبت کردن راننده با موتوروید هم برقرار است.

10- داج توماهاک

شرکت داج عمدتاً به خاطر خودروهای تنومندش شهرت دارد، اما موتورسیکلت این شرکت مورد کم لطفی رسانه‌ها قرار می‌گیرد. تنها 10 موتورسیکلت داج توماهاک تولید شده است که با قیمت حدودی 550 هزار دلار عرضه می‌شود. برای ساخت بدنه و شاسی داج توماهاک از فولاد، آلومینیوم، تیتانیوم، کربن و منیزیوم استفاده شده است. موتور ده سیلندری این محصول توان تولید 500 اسب بخار دارد. داج توماهاک توان حرکت در 482 کیلومتر بر ساعت را دارد. یکی از نقاط ضعف این محصول، باک سوخت 12.7 لیتری است که تنها مسافت 50 کیلومتر را می‌تواند پوشش دهد.