داوید دخیا برنده دستکش طلایی لیگ برتر انگلیس

بعد از گلی که آلیسون بکر، دروازه‌بان لیورپول از استون ویلا خورد، داوید دخیا، دروازه بان منچستریونایتد به صورت رسمی، جایزه دستکش طلایی فصل 2022-23 لیگ انگلیس را از آن خود کرد.

با وجود افت و خیزهای تیم منچستر یونایتد در فصل 2022/23، این تیم به لطف همکاری رافائل واران و لیساندرو مارتینز در عقب زمین، قدرتمند ظاهر شده است، زوج دفاعی که در کنار داوید دخیا از دروازه این تیم به خوبی دفاع کرده و این دروازبان اسپانیایی در این فصل موفق شده تا 17 بار دروازه خود را بسته نگه دارد.

دخیا برای بار دوم در دوران حضور خود در شهر منچستر این عنوان را به دست می‌آورد. او بار قبلی در فصل 2017/18 توانسته بود با 18 بار بسته نگه داشتن دروازه اش به این مهم دست بیابد.

به نقل از سایت گل، دخیا بعد از برنده شدن جایزه دستکش طلایی به خبرنگاران گفت: “این جایزه به این معناست که من و هم تیمی‌هایم، کارمان را به خوبی انجام دادیم. به نظرم، منچستریونایتد در این فصل در کارهای دفاعی واقعاً بی نظیر ظاهر شد. خودم احساس می کنم که در این فصل، تا جایی که توانستم به تیم کمک کردم. مقابل بورنموث کلین شیت با ارزشی کسب کردیم، 3 امتیاز حیاتی گرفتیم و حالا یک قدم تا تمام کردن در جمع تاپ فور فاصله داریم.”