توضیح قلعه نویی درباره عدم حضور بیرانوند در بازی مقابل کنیا!

مطابق انتظار امیر قلعه نویی هم مثل سرمربیان قبلی تیم ملی ایران، علی رضا بیرانوند را به عنوان گلر اول خود انتخاب کرد و در بازی مقابل روسیه که اکثر نفرات اصلی تیم ملی به میدان رفتند، بیرانوند هم درون چارچوب قرار گرفت.

با این حال در بازی مقابل کنیا که با برتری تیم ملی ایران به پایان رسید، پیام نیازمند و سیدحسین حسینی درون دروازه تیم ملی قرار گرفتند و خبری از حضور بیرانوند نبود، زیرا قلعه نویی علی رضا را از لیست بازی مقابل کنیا خط زد و قصد داشت ضمن استراحت دادن به بیرانوند، بقیه گلرهای تیمش را هم محک بزند.

آنطور که شنیده شده، قلعه نویی قبل از اعلام لیست بازی به صورت خصوصی با بیرانوند به گفتگو پرداخت و به او اعلام کرد که می‌خواهد در بازی با کنیا به او استراحت بدهد و سایر دروازه‌بان‌های تیم ملی را هم تست کند.

سرمربی تیم ملی ایران همچنین در توضیح خط زدن نام بیرانوند برای این بازی به فوق ستاره پرسپولیس و تیم ملی گفت: دوست ندارد او با این سابقه و اعتبار روی نیمکت بنشیند و ترجیح می دهد بیرانوند به صورت کامل استراحت کند و فضا برای حضور گلرهای جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر باز شود.

بیرانوند هم ضمن تشکر از قلعه نویی اعلام کرد هر تصمیمی بگیرد به آن احترام خواهد گذاشت و همواره آماده بازی برای تیم ملی خواهد بود.

تیم ملی فوتبال ایران این بازی را با نتیجه 2 بر 1 به سود خود خاتمه داد تا اولین پیروزی این تیم، پس از تساوی مقابل روسیه، به رهبری قلعه نویی رقم بخورد.