بهترین فیلم‌های ۲۰۲۴؛ فیلم‌هایی که تاریخ سینما را رقم خواهد زد!

سال ۲۰۲۴ مملو از هیجان برای علاقه‌ مندان به سینما است. از ادامه‌های مجموعه‌های محبوب مانند تل ماسه: بخش دوم و بیتل‌جویس ۲ تا آثار جدید و خلاقانه مانند منطقه مورد علاقه و ددپول و ولورین، انتخاب‌ های زیادی برای تماشای فیلم وجود دارد.

در این مقاله، ما به بررسی برخی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ که تاکنون منتشر شده‌اند یا در راه هستند، می‌پردازیم. برخی فیلم های معرفی شده اکران شده اند و برخی تا انتهای سال به طور حتم عرضه می شوند. از این رو، امیدواریم فیلم گلادیاتور ۲ را بعد از حدود دو دهه بر روی پرده سینما ببینیم.

لیست بهترین و مورد انتظارترین فیلم های ۲۰۲۴

فیلم تلماسه: بخش دو Dune: Part Two

این فیلم ادامه‌ی فیلم Dune ساخته‌ی دنی ویلنو است که در سال ۲۰۲۲ اکران شد و بر اساس رمان مشهور Dune نوشته‌ی فرانک هربرت ساخته شده است و داستان پسر جوانی به نام پل آتریدیس (تیموتی شالامه) را روایت می‌کند که برای حفظ آینده‌ی خود و سیاره‌ی آراکیس با نیروهای شرور برخورد می‌کند.

فیلم درباره یک جنگ ستاره‌ای بین سیاره‌های مختلف است که بر سر یک ماده قدرتمند به نام اسپایس انجام می‌شود و پل آتریدیس (با بازی تیموتی شالامی) به همراه مادرش لیدی جسیکا (با بازی ربکا فرگوسن) به جمع فریمن ها پیوسته اند. پل باید با استفاده از قدرت های جدید خود و با کمک فریمن ها برای بازپس گیری خانه و خانواده خود و همچنین نجات آینده سیاره آراکیس بجنگد. این فیلم در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ اکران می‌شود.

فیلم Dune یکی از موفق‌ ترین و مورد تحسین‌ ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ بود که نامزد ۱۲ جایزه‌ی اسکار شد و ۶ جایزه را برنده شد. این فیلم با استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی بی‌نظیر، صداگذاری حرفه‌ای، بازیگری عالی و موسیقی متن شنیدنی، یک تجربه‌ی سینمایی خیره‌ کننده را برای مخاطبان به ارمغان آورد. فیلم Dune: Part Two نیز از همین کیفیت بالا برخوردار است و انتظار می‌رود که داستان را به نحوی جذاب و هیجان‌ انگیز به پایان برساند. فیلم تلماسه: بخش دو یکی از پرطرفدارترین و مورد انتظار ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ است که هر مخاطب علاقه‌مند به فیلم‌ های علمی-تخیلی و ماجراجویی باید حتماً ببیند.

فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه ۲۰۲۴

فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه یک پیش‌ درآمد برای فیلم Mad Max: Fury Road ساخته‌ی جورج میلر است که در سال ۲۰۱۵ اکران شد. این فیلم داستان زندگی فیوریوسا (آنیا تیلور-جوی) را قبل از اینکه با مکس راکاتانسکی (تام هاردی) ملاقات کند، نشان می‌دهد. این فیلم در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ اکران می‌شود. فیلم مکس دیوانه: جادهٔ خشم یکی از بهترین فیلم‌ های اکشن و ماجراجویی تاریخ سینما بود که با استقبال بسیار خوب منتقدان و مخاطبان روبرو شد و ۱۰ جایزه‌ی اسکار را کسب کرد. این فیلم با تصاویری خیره‌کننده از صحرای خشک و بیابان، ماشین‌های مسلح و مرگبار، شخصیت‌های عجیب و غریب و صحنه‌های اکشنی بی‌نظیر، یک دنیای پسا-آخرالزمانی را به تصویر کشید که هیچ‌ کس نمی‌توانست از آن چشم بپوشد. فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه نیز همین امکانات را دارد و به علاوه، به ما فرصت می‌دهد که بیشتر با شخصیت فیوریوسا، یکی از قهرمانان زن سینما، آشنا شویم.

داستان: دنیا در حال سقوط است و جنگ و خشونت در همه جا حاکم شده است. در این شرایط، یک دختر جوان به نام فیوریوسا از سرزمین سبز که محل زندگی او و مادرش بوده است، ربوده می‌شود و او را به یک باند موتورسواری بزرگ به رهبری Warlord Dementus می‌برند. این باند در بیابان به دنبال غارت و تخریب است و با هر کسی که بر سر راهشان قرار بگیرد، مبارزه می‌کنند.

به عبارتی داستان فیلم در دورانی روایت می‌شود که جهان به دلیل جنگ‌های هسته‌ای ویران شده است. منابع آب و غذا کم شده‌اند و بشریت در حال انقراض است. در این شرایط، گروه‌هایی از موتورسواران و خلافکاران بر مناطق مختلف حکمرانی می‌کنند. این گروه‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند و به دنبال منابع باقیمانده هستند. این فیلم داستان زندگی فیوریوسا را قبل از ملاقات با مد مکس روایت می‌کند این فیلم یکی از مهیج‌ ترین و مهم‌ ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ است که هر علاقه‌ مند به فیلم‌های اکشن و ماجراجویی نباید از دست بدهد.

جوکر: جنون مشترک Joker: Folie à Deux

Joker: Folie à Deux یک فیلم موزیکال ترسناک است که دنباله فیلم جوکر در سال ۲۰۱۹ است. در این فیلم، بازیگران قبلی مثل جواکین فینیکس و زازی بیتز به نقش‌های خود باز می‌گردند و همچنین لیدی گاگا به عنوان هارلی کوئین به تیم اضافه می‌شود. این فیلم توسط تاد فیلیپس کارگردانی شده است که همچنین همراه با اسکات سیلور فیلمنامه را نوشته است.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که آرتور فلک یا جوکر، پس از اینکه در فیلم قبلی توسط مردم شهر گوتهام به عنوان یک قهرمان مورد استقبال قرار گرفت، تصمیم می‌گیرد که یک موزیکال بر اساس زندگی خودش بسازد. او برای این کار به کمک یک روانپزشک به نام هارلین کوئین می‌رود که در ابتدا قصد درمان او را دارد، اما به مرور زمان عاشق او می‌شود و به یک همدست جنایتکار تبدیل می‌شود. آن‌ها با هم یک رابطه عاشقانه و خطرناک برقرار می‌کنند و با کمک یکدیگر، شهر گاتهام را با جنایات و خشونت‌ هایشان پر می کنند. اما این رابطه با چالش‌ های زیادی روبرو می‌شود، از جمله مخالفت خانواده هارلی، تعقیب پلیس و بتمن و نیز رقابت با دشمنان دیگر.

این فیلم در سبک موزیکال ساخته شده است و شامل ترانه‌هایی است که توسط لیدی گاگا و لین-منوئل میراندا خوانده می‌شوند. برخی از ترانه‌ها از آلبوم‌ های قبلی لیدی گاگا مثل Bad Romance و Poker Face برداشته شده‌اند و برخی دیگر برای فیلم ساخته شده‌اند. این فیلم در ماه ژانویه ۲۰۲۴ اکران خواهد شد و انتظار می‌رود که یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال باشد

فیلم Joker: Folie à Deux یک فیلم متفاوت و جذاب است که نه تنها به دنباله فیلم قبلی خود عدالت می‌کند، بلکه یک اثر هنری جدید و خلاقانه را به نمایش می‌گذارد. این فیلم نشان می‌دهد که چگونه یک شخصیت مرموز و پیچیده مثل جوکر می‌تواند با یک شخصیت دیوانه و شیطانی مثل هارلی کوئین یک عشق آتشین را تجربه کند و چه تاثیری بر روی جامعه و خودشان دارد. این فیلم یک ترکیبی از ترس، کمدی، عشق، موسیقی و اکشن است که هیچ بیننده‌ای را سرد نمی‌کند..

فیلم پادشاهی سیاره میمون‌ ها ۲۰۲۴

پادشاهی سیاره میمون‌ها چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های Planet of the Apes است که در سال ۲۰۲۴ اکران خواهد شد. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ برای سیاره میمون‌ها) است و داستان آن حدود ۳۰۰ سال بعد از زمان Caesar را روایت می‌کند.

در این فیلم، تمدن‌های مختلفی از میمون‌ها در سراسر جهان شکل گرفته‌اند، در حالی که انسان‌ها به حالت وحشی و بی‌فرهنگ برگشته‌اند. در قسمت جدید Kingdom of the Planet of the Apes فیلم دهه‌ها پس از جنگ اتفاق می‌افتد و بشریت عمدتاً توسط آنفولانزای سیمیان از بین رفته است. جوامع متعددی از میمون‌ها به وجود آمده‌اند و هر کدام از تعالیم سزار تعابیر مختلفی را دنبال می‌کنند. برخی از این جوامع ایده‌های سزار را می‌پیچانند و میمون‌های دیگر و همچنین انسان‌های باقی‌مانده را به بردگی می‌کشند. نوآ، قهرمان میمون مرکزی فیلم جدید سیاره میمون ها در یکی از این جوامع زندگی می کند که توسط پروکسیموس سزار ظالم اداره می شود. نوآ با Mae، یک زن وحشی متحد می شود و با هم سعی می کنند فرار کنند.

پادشاهی سیاره میمون‌ ها یک فیلم علمی-تخیلی و اکشن است که از جنبه‌های مختلف به روابط بین میمون‌ها و انسان‌ها پرداخته می‌شود. این فیلم از جلوه‌ های ویژه بسیار پیشرفته و باورپذیر برای نشان دادن میمون‌ها استفاده می‌کند. همچنین این فیلم از اشارات فرهنگی و تاریخی به فیلم‌ های قبلی مجموعه و داستان اصلی Planet of the Apes که توسط Pierre Boulle نوشته شده است، برخوردار است.

فیلم Twisters (گردبادها) 2024

فیلم Twisters (گردبادها) یک اثر اکشن و مهیج است که در آن گروهی از تعقیب‌ کنندگان گردباد با پدیده‌های طبیعی وحشتناک روبرو می‌شوند. این فیلم به نحوی ادامه‌ای برای فیلم محبوب سال ۱۹۹۶ به همین نام است که با بازی هلن هانت و بیل پاکستون بود. اما این فیلم داستان جدید و کاملا مستقلی دارد و هیچ کاراکتری از فیلم قبلی در آن حضور ندارد. فیلم Twisters یا گردبادها در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۲۴ (۲۹ تیر ۱۴۰۳) اکران می‌شود.

فیلم گردباد ها داستان گروهی از تعقیب‌کنندگان گردباد را روایت می‌کند که در سال ۲۰۲۴ به دنبال مطالعه و ثبت پدیده‌های طبیعی نادر و خطرناک هستند. این گروه شامل تایلر اوونز (گلن پاول)، یک ستاره رسانه‌های اجتماعی که از تعقیب گردبادها برای افزایش محبوبیت و درآمد خود استفاده می‌کند، آنا مور (دیزی ادگار جونز)، یک دانشجوی فیزیک که به دنبال کشف رازهای علمی گردبادها است، مارکوس ریوس (آنتونی راموس)، یک مهندس نرم‌ افزار که سیستم‌ های پیشرفته‌ای برای اندازه‌گیری و پیش‌بینی گردبادها طراحی کرده است و کیتلین کلارک (کایرنان شیپکا)، یک روانشناس که به دنبال درک رفتار و انگیزه‌های تعقیب‌کنندگان گردباد است.

فیلم Iron Man 4 مرد آهنی ۴

مرد آهنی ۴ یک فیلم ابر قهرمانی است که بر اساس شخصیت مارول کامیکس به نام Iron Man ساخته شده است. این فیلم ادامه‌ای بر سه فیلم قبلی مرد آهنی و همچنین بخشی از دنیای سینمایی مارول است. این فیلم در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۲۴ در آمریکا اکران خواهد شد.

در این فیلم، تونی استارک یک مخترع و کارآفرین باهوش و ثروتمند است که با استفاده از لباسی از جنس فلزی به نام Iron Man، به مبارزه با تهدیدات جهانی می‌پردازد. او در این فیلم با یک دشمن جدید مواجه می‌شود، که نامش ماندارین است. ماندارین یک تروریست بین‌ المللی است که قدرتی عجیب و غریب دارد و قصد دارد جهان را به آشوب بکشاند. او همچنین دسترسی به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای دارد که می‌تواند Iron Man را شکست دهد.

فیلم Iron Man 4 یک فیلم اکشن و علمی-تخیلی است که از جنبه‌های مختلف به شخصیت و روابط تونی استارک پرداخته می‌شود. این فیلم از جلوه‌های ویژه بسیار زیبا و هیجان‌ انگیز برای نشان دادن ماجراهای مرد آهنی استفاده می‌کند. همچنین این فیلم از اشارات فرهنگی و موسیقی معاصر برای ایجاد جذابیت و تفاوت نسبت به سایر فیلم‌های مارول استفاده می‌کند. این فیلم اولین فیلم در دنیای سینمایی مارول است که بازگشت Robert Downey Jr. به نقش تونی استارک را نشان می‌دهد.

فیلم یک مکان ساکت: روز یک A Quiet Place: Day One

فیلم A Quiet Place: Day One یک فیلم هیجان‌ انگیز و تنش‌زا است که نشان می‌دهد که چگونه یک روز عادی می‌تواند به آخرین روز زندگی تبدیل شود. این فیلم با استفاده از صدا و سکوت، یک جوی وحشتناک و مهیج ایجاد می‌کند که بیننده را مجذوب خود می‌کند. این فیلم یک تجربه سینمایی منحصر به فرد است. این فیلم داستان روز اول حمله موجوداتی را روایت می‌کند که تنها به صدا حساس هستند و هر کسی را که صدایی از خود بدهد می‌کشند. این فیلم یک پیش‌درآمد برای فیلم‌های A Quiet Place و A Quiet Place Part II است که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ اکران شدند.

فیلم A Quiet Place: Day One یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ است که قرار است در تابستان اکران شود. در این فیلم، ما شاهد مبارزه انسان‌ها برای بقا در برابر موجوداتی هستیم که با صدا شکار می‌کنند و هر صدایی را که بشنوند، به سمت آن حمله می‌کنند.

در تریلر رسمی منتشر شده، می‌توانیم صحنه‌هایی از شروع هرج و مرج را ببینیم که با یک انفجار عظیم آغاز می‌شود. سپس، ما می‌بینیم که چگونه انسان‌ها در خیابان‌ها، متروها، استادیوم‌ها و سایر مکان‌های عمومی با این تهدید ناشناخته روبرو می‌شوند و سعی می‌کنند از صداهای خود جلوگیری کنند. اما این کار بسیار دشوار است، زیرا هر صدایی می‌تواند موجب جلب توجه موجودات خطرناک شود. بنابراین، ما شاهد صحنه‌هایی از حمله بیگانگان به انسان‌ها هستیم که بسیار ترسناک و خونین است. این فیلم توسط مایکل سارنوسکی کارگردانی شده است که همچنین همراه با جان کراسینسکی فیلمنامه را نوشته است. این فیلم در ماه ژوئن ۲۰۲۴ اکران خواهد شد.

فیلم ددپول و ولورین Deadpool & Wolverine

فیلم Deadpool & Wolverine با بازگشت مردگان، سفر به گذشته و شوخی‌های خاص ددپول، ما را به یک ماجراجویی هیجان‌ انگیز و سرگرم‌ کننده دعوت می‌کند. این یک فیلم ابرقهرمانی است که بر اساس شخصیت مارول کامیکس به نام ددپول ساخته شده است. این فیلم ادامه‌ای بر دو فیلم قبلی Deadpool (2016) و Deadpool 2 (2018) است و بخشی از دنیای سینمایی مارول است. این فیلم در تاریخ ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴ در آمریکا اکران خواهد شد.

در این فیلم، Deadpool یک مزدور باهوش و خنده‌دار است که قدرت درمانی سریع اما زخم‌های شدیدی بر روی بدنش دارد. داستان فیلم درباره رابطه دوستانه و رقابتی بین ددپول و ولورین است که هر دو از گروه X-Men هستند. ددپول یک قاتل حرفه‌ای و بی‌پروا است که به دلیل یک آزمایش ناموفق، قدرتی برای درمان زخم‌هایش به دست آورده است. ولورین یک مبارز باتجربه و مرموز است که از چنگال‌های فلزی در دستانش برای مبارزه با دشمنانش استفاده می‌کند. این دو شخصیت در گذشته چندین بار با هم روبرو شده‌اند و همیشه بین آن‌ها جرقه‌هایی از تنش و شوخی وجود داشته است. اما در این فیلم، آن‌ها مجبور می‌شوند با هم همکاری کنند تا از یک تهدید جدید که قصد دارد جهان را نابود کند، جلوگیری کنند.

فیلم همچنین از اشارات فرهنگی و موسیقی معاصر برای ایجاد جذابیت و تفاوت نسبت به سایر فیلم‌های مارول استفاده می‌کند. این فیلم اولین فیلم در دنیای سینمایی مارول است که رده‌بندی R دارد، یعنی برای بزرگسالان مناسب است و شامل صحنه‌های خشونت‌ آمیز، زبان تند و محتوای جنسی است.

فیلم ناپلئون Napoleon

ناپلئون ۲۰۲۴، عنوان یک فیلم حماسی تاریخی است که به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی خواکین فینیکس در نقش ناپلئون بناپارت و ونسا کربی در نقش ژوزفین، همسر ناپلئون، ساخته شده است. این فیلم که توسط اپل استودیوز تولید و توزیع شده و نگاهی اصیل و شخصی به زندگی ناپلئون بناپارت، از آغاز تا صعود سریع و بی‌رحمانه‌اش به قدرت امپراتوری، از طریق رابطه پرفراز و نشیب و اعتیادآور او با همسرش ژوزفین ارائه می‌دهد.

فیلم ناپلئون، نبردهای معروف و جاه‌ طلبی‌ های بی‌ پایان و ذهن استراتژیک شگفت‌ انگیز او را به عنوان یک رهبر نظامی فوق‌ العاده نشان می‌دهد. این اثر در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳ در سالن پلیل در پاریس اولین نمایش خود را داشت و در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ در ایالات متحده و بریتانیا اکران شد، و قرار است از تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۴ در اپل تی‌وی پلاس به نمایش درآید.

فیلم ناپلئون با بودجه‌ای بین ۱۳۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شده و تاکنون ۲۱۹.۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است. این فیلم با وجود دریافت نقدهای مختلط از منتقدان، به خاطر صحنه‌های نبرد و اجراهای بازیگران مورد تحسین قرار گرفته، اگرچه به خاطر دقت تاریخی نادرستش نیز مورد انتقاد واقع شده است.

این فیلم تلاشی است برای بازآفرینی یکی از مهم‌ ترین شخصیت‌های تاریخی اروپا و نشان دادن تأثیر عمیق او بر تاریخ جهان، که همچنان در مطالعات تاریخی و فرهنگ عامه مورد بحث و تحلیل قرار می‌گیرد. ناپلئون ۲۰۲۴، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید سینمایی و توجه به جزئیات دوران ناپلئون، تجربه‌ای بصری و هیجان‌ انگیز را برای تماشاگران فراهم می‌آورد.

گودزیلا منهای یک Godzilla Minus One

گودزیلا منهای یک، یک فیلم ژاپنی به کارگردانی، نویسندگی و جلوه های بصری تاکاشی یامازاکی محصول ۲۰۲۴ است. این فیلم سی و هفتمین فیلم در فرانچایز گودزیلا است. فیلم Godzilla Minus One نگاه های بیشتری به گودزیلا دارد، از جمله این که در شهر غوغا به پا می کند و همه چیز را در مسیر خود نابود می کند. تصور اولیه این بود که این اتفاق درست پس از جنگ جهانی دوم و بمباران ژاپن رخ می دهد. با این حال، منطقه ای از ژاپن که در دو تریلر گودزیلا منهای یک تخریب شد، همان شهری نیست که در جنگ جهانی دوم توسط بمب های اتمی ویران شد.

داستان فیلم درباره کوئیچی شیکیشیما، خلبان کامیکازه‌ای است که با این هیولا درگیر می‌شود. او که با احساس گناه ناشی از بقای خود دست و پنجه نرم می‌کند، در حالی که گودزیلا شهر را مورد حمله قرار می‌دهد، به دنبال راهی برای مقابله با این موجود عظیم‌ الجثه است.’

فیلم با نمایش زندگی شیکیشیما و تلاش‌های او برای مبارزه با گودزیلا، به موضوعاتی مانند احساس گناه بقا و تأثیرات جنگ بر انسان‌ها می‌پردازد. داستان با پیچیدگی‌های عاطفی و دراماتیک همراه است و به خوبی توانسته است توجه منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کند. این فیلم به خاطر جلوه‌های ویژه بصری، کارگردانی، داستان، شخصیت‌ها، موسیقی و نقد اجتماعی‌اش در خارج از ژاپن مورد تحسین قرار گرفته و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ و بهترین فیلم در فرنچایز گودزیلا شناخته شده است.

فیلم زنبوردار The Beekeeper 2024

زنبوردار یک فیلم اکشن و هیجانی است که با بازی جیسون استاتهام و کارگردانی دیوید ایر ساخته شده است. این فیلم داستان یک مرد را روایت می‌کند که به دنبال انتقام از یک شرکت هکر است که دوست و همسایه‌ اش را به خودکشی واداشته است. اما او متوجه می‌شود که گذشته‌اش به او آسیب می‌رساند و او را درگیر یک توطئه بزرگ می‌کند. این فیلم یک فیلم پر از اکشن و تنش است که نشان می‌دهد چگونه یک مرد تنها می‌تواند علیه یک سازمان قدرتمند و مخفی بجنگد. این فیلم در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ در سینماها اکران خواهد شد.

در ادامه داستان، ما شاهد هستیم که آقای کلی، بازیگر نقش اصلی، با کمک یک مامور اف‌ بی‌ آی به نام ورونا پارکر، سعی می‌کند ردپای شرکت فریبنده را پیدا کند. اما او متوجه می‌شود که این شرکت تنها یک نمایش است و پشت پرده یک سازمان بزرگتر و خطرناک‌ تر وجود دارد. این سازمان همان زنبورداران است که یک گروه از عوامل مخفی و حرفه‌ای هستند که برای انجام ماموریت‌های مهم و محرمانه استخدام می‌شوند.

فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید Godzilla x Kong: The New Empire

گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید یک فیلم هیولایی علمی تخیلی آمریکایی است که به کارگردانی آدام وینگارد و نویسندگی تری روسیو، جرمی اسلیتر و سایمون بارتبا و نویسندگی روسیو، وینگارد و بارت ساخته شده است. در جدیدترین اثر از دنیای هیولاها، گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید، شاهد تقابل دوباره‌ی این دو موجود عظیم‌ الجثه هستیم که این بار برای مقابله با تهدیدی ناشناخته که آنها را تهدید می‌کند، مجبور به همکاری می‌شوند. این فیلم که توسط آدام وینگارد کارگردانی شده، دنباله‌ای بر فیلم گودزیلا در برابر کونگ (۲۰۲۱) است و قرار است در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۴ در ایالات متحده اکران شود.

داستان فیلم، پس از نبرد حماسی گودزیلا در برابر کونگ، ادامه می‌یابد و به ماجراجویی جدیدی می‌پردازد که در آن کونگ و گودزیلا باید با هیولایی مخف که از اعماق زمین برخاسته است، مقابله کنند. این فیلم جدید به تاریخچه‌ی این تایتان‌ها، منشأ آن‌ها و رازهای جزیره‌ی جمجمه و فراتر از آن خواهد پرداخت.

بازیگرانی چون ربکا هال، برایان تایری هنری، دن استیونز، کیلی هاتل، الکس فرنز و فالا چن در این فیلم حضور دارند و هال، هنری و هاتل نقش‌ های خود را از فیلم قبلی تکرار می‌کنند. این فیلم همچنین به عنوان پنجمین فیلم در دنیای سینمایی هیولاها، سی و هشتمین فیلم از مجموعه‌ی گودزیلا و سیزدهمین فیلم از مجموعه‌ی کینگ کونگ شناخته می‌شود.

این فیلم جدید، با ترکیبی از عناصر کلاسیک و نوآوری‌ های مدرن، قصد دارد داستانی را روایت کند که همچنان به موضوعاتی مانند قدرت، همکاری و تهدیدات ناشناخته پرداخته و در عین حال، به مخاطبان امروزی صحبت کند. گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید، با توجه به تغییرات داستانی و شخصیت‌ پردازی‌ های جدید، می‌تواند بحث‌ های جدیدی را در مورد نقش‌های این موجودات عظیم‌الجثه در دنیای ما به راه بیندازد و تجربه‌ای متفاوت از داستان‌های قدیمی را به ما ارائه دهد.

فیلم پسران بد ۴ fourth Bad Boys

مارکوس برنت، است. این فیلم که توسط آدیل ال عربی و بلال فلاح کارگردانی شده و ویل اسمیت و مارتین لارنس را بار دیگر در نقش‌های اصلی خود بازمی‌گرداند.

در این قسمت، مایک و مارکوس با چالش‌ های جدیدی روبرو می‌شوند که نه تنها مهارت‌های کارآگاهی آن‌ها، بلکه رابطه‌ی دوستانه‌شان را نیز به آزمایش می‌گذارد. داستان از جایی آغاز می‌شود که یک تهدید جدید در میامی ظاهر می‌شود. این تهدید جدید، مایک و مارکوس را وادار می‌کند تا بار دیگر با هم متحد شوند و از مهارت‌های خود برای حفاظت از شهر استفاده کنند.

در این نسخه، شاهد حضور بازیگران جدیدی همچون اریک دین، ریا سیهورن و جوینر لوکاس خواهیم بود که به جمع بازیگران قبلی مانند ونسا هاجنز، الکساندر لودویگ و پائولا نونز می‌پیوندند. همچنین، تاشا اسمیت نقش ترزا برنت، همسر مارکوس را از ترزا رندل که پیشتر این نقش را بازی کرده بود، تصاحب می‌کند.

فیلم مادام وب 2024 Madame Web

فیلم مادام وب درباره‌ی خانمی به نام کاساندرا وب است که در شهر نیویورک زندگی می‌کند و کارش کمک به مردم است. یک روز، او متوجه می‌شود که می‌تواند آینده را ببیند و حتی آن را تغییر دهد. این قدرت جدید، زندگی کاساندرا را کاملاً تغییر می‌دهد. از این رو، کاساندرا با سه زن جوان دیگر که هر کدام قدرت‌های خاص خودشان را دارند، آشنا می‌شود. این چهار نفر با هم متحد می‌شوند تا با خطراتی که آینده را تهدید می‌کنند، مقابله کنند. اما برای اینکه آن‌ها بتوانند در حال حاضر پرخطر زنده بمانند، باید با چالش‌هایی روبرو شوند.

این فیلم بر اساس داستان‌های کمیک مارول ساخته شده و بازیگران معروفی مثل داکوتا جانسون و اما رابرتس در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. مادام وب داستانی پر از هیجان و ماجراجویی است که نشان می‌دهد چگونه قدرت‌های فراطبیعی می‌توانند دنیا را تغییر دهند. فیلم مادام وب که در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ اکران شد.

فیلم سفید برفی 2024 Snow White

در سال ۲۰۲۴، دیزنی با اکران فیلم جدید سفیدبرفی، داستان کلاسیکی را که نسل‌ها با آن بزرگ شده‌اند، به شکلی نو و با نگاهی مدرن به تصویر می‌کشد. این فیلم که قرار است در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ به نمایش درآید، با بازی ریچل زگلر در نقش سفیدبرفی و گل گدوت در نقش ملکه شرور، تجربه‌ای تازه از این داستان دوست‌داشتنی را ارائه می‌دهد.

در نسخه ۲۰۲۴ داستان فیلم سفیدبرفی، دیزنی داستان محبوب و کلاسیک را با چاشنی مدرنیزه و تازه‌ای ارائه می‌دهد. در این داستان، سفیدبرفی نه تنها به عنوان شخصیتی زیبا و معصوم شناخته می‌شود، بلکه به عنوان یک زن قدرتمند و مستقل نیز معرفی می‌گردد که قادر است سرنوشت خود را به دست بگیرد.

در این نسخه جدید، دیزنی تغییراتی را در داستان اصلی اعمال کرده است. به جای هفت کوتوله‌های اصلی، هفت موجود جادویی جایگزین شده‌اند و دیگر خبری از شاهزاده دلربا به شکل سنتی نیست. این تغییرات، واکنش‌ های متفاوتی را در میان طرفداران ایجاد کرده است. برخی از آن‌ها این تغییرات را به عنوان تلاشی برای ارائه دیدگاه‌های مدرن‌تر و انعکاس دادن ارزش‌های امروزی تحسین کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر نگرانی‌هایی در مورد دور شدن از عناصر اصلی داستان دارند.

فیلم جدید سفیدبرفی نه تنها در داستان‌ پردازی تازگی دارد، بلکه از نظر بصری نیز قدم‌های بزرگی برداشته است. با استفاده از جلوه‌های ویژه پیشرفته و طراحی صحنه‌های خیره‌کننده، این فیلم قصد دارد تجربه‌ای جدید و متفاوت از دنیای سفیدبرفی را به مخاطبان ارائه دهد. در نهایت، سفیدبرفی سال ۲۰۲۴، با ترکیبی از عناصر کلاسیک و نوآوری‌های مدرن، قصد دارد داستانی را روایت کند که همچنان به موضوعاتی مانند زیبایی، حسادت، عشق و قدرت آن برای برانگیختن زندگی از مرگ پرداخته و در عین حال، به مخاطبان امروزی صحبت کند.

پاندای کونگ فو کار ۴ Kung Fu Panda 4

پاندای کونگ فو کار ۴ یک فیلم انیمیشنی شاد و ماجراجویانه است که قرار است در ۸ مارس ۲۰۲۴ (۱۸ اسفند ۱۴۰۲) در سینماهای آمریکا به نمایش درآید. این فیلم، ماجراهای پو، جنگجوی دوست‌داشتنی اژدها، و دوستانش را ادامه می‌دهد. پو حالا باید به عنوان رهبر معنوی دره صلح، یک جنگجوی اژدهای تازه‌کار را تربیت کند. فیلم پر است از صحنه‌های هیجان‌انگیز، لحظات خنده‌دار و لحظاتی که دلتان را می‌لرزاند و شما را به دنیایی پر از ماجراجویی می‌برد.

در این قسمت، پو با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود. یک جادوگر بدجنس به نام کملئون می‌خواهد با استفاده از عصای جادویی پو، تمام دشمنانی که پو شکست داده بود را دوباره زنده کند. پو برای نجات دادن دره صلح، به کمک یک روباه زیرک و شیطانی به نام ژن نیاز دارد. این داستان جدید، علاوه بر اینکه ما را با دنیای پو بیشتر آشنا می‌کند، شخصیت‌های جدید و دشمنان قدیمی را نیز به ما معرفی می‌کند و قول یک تجربه سرگرم‌کننده و منحصر به فرد را می‌دهد.

انیمیشن درون و بیرون ۲ Inside Out 2

انیمیشن درون و بیرون ۲ (Inside Out 2) یک فیلم انیمیشنی ماجراجویی کمدی است که توسط کلسی مان کارگردانی و توسط مارک نیلسن تهیه شده است. این فیلم ادامه‌ای بر فیلم Inside Out (2015) است که توسط پیت داکتر کارگردانی شده بود. این فیلم در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

داستان فیلم به زندگی رایلی، یک نوجوان ۱۵ ساله، برمی‌گردد که با چالش‌ها و تغییرات جدیدی در زندگی خود روبرو می‌شود. در این بین، در مرکز فرماندهی ذهن او، همان جایی که احساسات او زندگی می‌کنند، یک تغییر ناگهانی رخ می‌دهد. احساسات اصلی او، شادی، غم، خشم، ترس و نفرت که تا به حال یک عملیات موفق را اداره می‌کردند، مطمئن نیستند که چگونه با ورود احساس جدیدی به نام اضطراب برخورد کنند.

به نظر می‌رسد که اضطراب تنها نیست و احساسات دیگری هم در راه هستند.با نزدیک شدن به اکران انیمیشن Inside Out 2، شاهد خواهیم بود که با ورود رایلی به دوران نوجوانی و تجربه احساسات جدید، شخصیت‌ های شادی، غم، خشم، ترس و انزجار با تغییرات بزرگ‌ تری روبرو می‌شوند. این انیمیشن برای کودکان مقدمه‌ای بر سال‌های نوجوانی آنهاست و بزرگسالان را به دورانی پر از خاطرات خوب و بد از آن دوره زندگی‌شان باز می‌گرداند. در ادامه هر آنچه تاکنون در مورد Inside Out 2 می‌دانیم آورده شده است.

ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم ۲۰۲۴

ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم یک فیلم انیمیشنی است که بر اساس رمان ارباب حلقه‌ها ساخته شده است. این فیلم یک پیش‌ درآمد است که ۲۶۱ سال قبل از اتفاقات فیلم ارباب حلقه‌ها: دو برج رخ می‌دهد. این فیلم داستان هلم هامرهند را روایت می‌کند که یک پادشاه افسانه‌ای از روهان است که باید در برابر یک ارتش از Dunlendings دفاع کند. او نامگذاری کننده قلعه‌ای به نام Helm’s Deep می‌شود.

این فیلم یک نمایش هیجان‌ انگیز و پر از اکشن را به تماشاگران ارائه می‌دهد که شاهد جنگی بین Rohirrim و Dunlendings هستند. این فیلم با استفاده از انیمیشن‌ های زیبا و صحنه‌های جنگی که واقعاً تنفس‌گیر هستند، یک نمایش بصری را به ارمغان می‌آورد. فیلمنامه این فیلم همچنین عمیق و پیچیده است و نگاهی تازه به مجموعه ارباب حلقه‌ها می‌اندازد.

بازگشت به سیاهی Back to Black

بازگشت به سیاهی یک فیلم زندگی‌ نامه‌ای درباره‌ی خواننده‌ی معروف و محبوب انگلیسی، ایمی واینهاوس است که در سال ۲۰۱۱ درگذشت. این فیلم با همکاری خانواده‌ی واینهاوس ساخته شده است و نقش او را زوی کراویتز بازی می‌کند. این فیلم در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ اکران می‌شود. فیلم Back to Black یک نگاه صادقانه و عمیق به زندگی و مشکلات ایمی واینهاوس می‌اندازد که با صدای فوق‌ العاده و آهنگ‌های ماندگارش، میلیون‌ها طرفدار را به خود جذب کرد. این فیلم با استفاده از تصاویر و فیلم‌های آرشیوی، مصاحبه‌ها با دوستان و خانواده‌ی او و بازسازی صحنه‌های مهم از زندگیش، یک تصویر کامل و جامع از شخصیت و هنر او را ارائه می‌دهد. این فیلم یکی از مهم‌ ترین فیلم‌ های سال ۲۰۲۴ است که هر علاقه‌مند به موسیقی و زندگی‌نامه‌های هنرمندان نباید از دست بدهد.

فیلم ماموریت: غیرممکن روزشمار مرگ 2024

ماموریت: غیرممکن روزشمار مرگ، ادامه‌ای هیجان‌ انگیز بر مجموعه فیلم‌ های ماموریت غیرممکن است که ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ اکران شود که با مشکلات پیش آمده تاریخ اکراین به ۲۳ می ۲۰۲۵ تعویق افتاد. اما تهیه کننده مجموعه در برخی از گزارش ها اعلام کرده که احتمال دارد تا انتهای ۲۰۲۴ اکران شود. این فیلم، که هشتمین قسمت از این مجموعه محبوب به شمار می‌رود، بار دیگر تام کروز را در نقش ایتان هانت، مامور سازمان ماموریت‌های غیرممکن (IMF)، به نمایش می‌گذارد.’

در این قسمت، ایتان هانت و تیمش با چالش‌ های جدید و خطرات بیشتری روبرو هستند. داستان فیلم، که جزئیات آن هنوز کاملاً فاش نشده، انتظار می‌رود که ماجراجویی‌ های پرمخاطره و نفس‌ گیری را به تصویر بکشد که مخاطبان را تا آخرین لحظه میخکوب کند. کارگردانی فیلم بار دیگر بر عهده کریستوفر مک‌کواری است که پیش از این نیز در قسمت‌های قبلی این مجموعه، دست به خلق صحنه‌ های اکشن ویژه‌ای زده است. بازیگرانی چون ربکا فرگوسن، ونسا کربی، سایمون پگ و وینگ ریمز نیز در کنار تام کروز به ایفای نقش خواهند پرداخت.

ماموریت غیرممکن: روز شمار مرگ – قسمت دوم قول می‌دهد که با صحنه‌های اکشن بی‌نظیر، تعقیب و گریزهای هیجان‌ انگیز و ماموریت‌هایی که به نظر ناممکن می‌آیند، مخاطبان را به چالش بکشد. همچنین، انتظار می‌رود که این فیلم با استفاده از تکنولوژی‌های جدید فیلمبرداری و جلوه‌ های ویژه، تجربه‌ای بصری و فراموش‌ نشدنی را برای تماشاگران به ارمغان بیاورد.

با توجه به موفقیت‌های قبلی این مجموعه و استقبال گسترده‌ی تماشاگران، ماموریت غیرممکن: روز شمار مرگ – قسمت دوم می‌تواند یکی از مورد انتظار ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ باشد و بار دیگر نشان دهد که چرا این مجموعه به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های اکشن جهان شناخته می‌شود.

فیلم انیمیشنی من نفرت انگیز 4 (Despicable Me 4)

انیمیشن من نفرت انگیز 4 (Despicable Me 4) چهارمین قسمت از سری من نفرت انگیز است که در تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۳ (۳ ژوئیه ۲۰۲۴) در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. در این انیمیشن، ما دوباره با شخصیت‌های محبوب گرو، لوسی، مارگو، ادیت، آگنس و مینیون‌ها آشنا می‌شویم. در این قسمت گرو با یک دشمن جدید روبرو می‌شود که او را به یک ماجراجویی هیجان‌ انگیز می‌کشاند. در ادامه مجموعه محبوب انیمیشن من نفرت انگیز ۴، گرو (استیو کارل)، سوپر جنایتکاری که به یک عامل مبارزه با جنایت تبدیل شده است، با مینیون‌‌ های زرد و دوست‌ داشتنی‌ اش برمی‌گردد.

فیلم اتکا Self Reliance

فیلم اتکا یک فیلم کمدی اکشن با بازی جیک جانسون، آنا کندریک و ناتالی مورالس، داستان مردی را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد در یک برنامه تلویزیونی واقعی اما خشن شرکت کند که در آن قاتلان حرفه‌ای می خواهند او را شکار کنند. اگر او بتواند زنده بماند، یک میلیون دلار برنده می‌شود.

منبع: سکوت