بهترین فیلم‌های «کیلیان مورفی»

کیلیان مورفی (Cillian Murphy) بازیگر مطرح ایرلندی در سال 1976 به دنیا آمده است. او که ابتدا در زمینه موسیقی، خواننده، ترانه‌سرا و گیتاریست بوده با دیدن فیلم پرتغال کوکی تحت تاثیر قرار گرفته و ترجیح می‌دهد وارد دنیای بازیگری شود. اولین بازی حرفه‌ای کیلین مورفی که تبدیل به موفقیت بزرگ او در بازیگری شد، نقش‌آفرینی در فیلم خوک‌های دیسکو (2002) بود که او را مستحق دریافت جایزه جشنواره فیلم مستقل اورنسه کرد. اما، شهرت او بیشتر به دلیل بازی در فیلم‌های متفاوت کارگردان مطرح هالیوود، کریستوفر نولان و نقش‌آفرینی در سریال پیکی بلایندرز است. در ادامه ما چند فیلم برتر و تاریخ‌ساز در سینما را به شما معرفی می‌کند که کیلین مورفی در آن بازی کرده است.

معرفی فیلم «اوپنهایمر» با بازی «کیلیان مورفی»

تا کنون، فیلم «اوپنهایمر» آخرین فیلمی است که کیلین مورفی در آن بازی کرده است. در این فیلم، او در نقش شخصیت اصلی، اوپنهایمر، نقش‌آفرینی می‌کند. فیلم «اوپنهایمر» در سال 2023 توسط کریستوفر نولان ساخته شده و موضوع آن مربوط به دانشمندی یهودی به نام اوپنهایمر است که توانست بمب‌هایی با کلاهک هسته‌ای بسازد. فیلم «اوپنهایمر» سرشار از نشانه‌ها و مسائل روانشناختی‌ است که در مقاله «ترس از ارتفاع: نشانه‌هایی در فیلم اوپنهایمر که به ما نگفتند!» به آن پرداخته‌ایم.

معرفی فیلم «تلقین» Inception با بازی «کیلیان مورفی»

فیلم Inception «تلقین» یکی دیگر از فیلم‌های تاریخ‌ساز سینمای جهان است که کریستوفر نولان آن را در سال 2010 ساخته و کیلین مورفی به‌عنوان شخصیتی فرعی در آن نقش‌آفرینی می‌کند. در واقع در فیلم Inception ما کیلین مورفی را تقریبا از نیمه دوم فیلم می‌بینیم. موضوع فیلم Inception که لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر نقش اصلی آن است، با مساله خواب، بازی کرده و مفاهیمی جنجالی خلق می‌کند. درواقع، در فیلم Inception، دام کاب، با بازی لئوناردو دی‌کاپریو را می‌بینیم که به‌عنوان یک دزد سعی دارد از طریق خواب به لایه‌های پنهانی افکار انسان‌ها وارد شود و یکی از پروژه‌های او تاثیرگذاشتن بر ذهن شیفر با بازی کیلین مورفی است که فردی ثروتمند و دارای یک امپراتوری بزرگ است.

معرفی فیلم «یک مکان ساکت» A Quiet Place Part II با بازی «کیلیان مورفی»

فیلم «یک مکان ساکت» A Quiet Place Part II یکی دیگر از فیلم‌هایی است که کیلین مورفی با نقشی متفاوت در آن ظاهر می‌شود. این فیلم در سال 2020 ساخته شد، اما در سال 2021 منتشر شده است. فیلم «یک مکان ساکت» در ژانر ترسناک، توسط جان کرازینسکی ساخته شده است و کیلین مورفی در آن، به‌عنوان دوست خانواده آبوت و با نام اِمت، معرفی می‌شود. موضوع فیلم A Quiet Place Part II درباره برخورد یک شهاب سنگ به زمین و موجودیت یافتن موجوداتی عجیب غریب بر روی زمین است که به صدا حساس هستند و با شنیدن صدا می‌توانند طعمه‌های خود را پیدا کنند. با این وجود که این فیلم در ژانر ترسناک ساخته شده است اما، مفاهیم جذابی در آن نهفته شده که ارزش یکبار دیدن را دارد.

معرفی فیلم «دانکرک» Dunkirk با بازی «کیلیان مورفی»

یکی دیگر از فیلم‌های جنجالی تاریخ سینما که همکاری کریستوفر نولان با کیلین مورفی را به پرده سینما برده است فیلم Dunkirk «دانکرک» است. این فیلم در سال 2017 در ژانر جنگی و کوتاه‌ترین فیلم کریستوفر نولان است. داستان فیلم در دل جنگ جهانی دوم رقم می‌خورد و ما در موقعیتی قرار می‌گیریم که اهالی دانکرک در فرانسه به صورت زمینی، هوایی و دریایی از آن‌جا تخلیه می‌شوند. فیلم «دانکرک» فیلمی به شدت تاثیرگذار است و کیلین مورفی در نقش سربازی ظاهر می‌شود که بعدا نجات پیدا می‌کند.

معرفی سریال «پیکی بلایندرز» Peaky Blinders با بازی «کیلیان مورفی»

حال بهتر است به جنجالی‌ترین صحنه‌ای بازگردیم که کیلین مورفی در آن بازی کرده است. سریال بی‌تکرار «پیکی بلایندرز» که باعث شد ما ماه‌ها با بازی درخشان کیلین مورفی در نقش تامی شلبی با این سریال همراه بمانیم. سریال Peaky Blinders از سال 2013 کلید خورد و تا سال 2022 فصل به فصل ساخته شد و در دسترس ما قرار گرفت. زیبایی و گیرایی این سریال به اندازه‌ای است که مورفی تبدیل به یک تیپ در جوامع متفاوت و صنعت مد شد. داستان سریال «پیکی بلایندرز» اوایل قرن بیست میلادی در بیرمنگام جریان دارد و درباره گروه پیکی بلایندز است که رهبری آن را تامی شلبی، کیلین مورفی، برعهده دارد. آن‌ها گروهی هستند که می‌خواهند از موقعیت جنگ جهانی اول سو استفاده کنند.

منبع: راهنماتو