باکس آفیس؛ فروش بیش از ۵۸ میلیون دلاری «پاندای کونگ فو کار ۴» و ۱۵۰ میلیون دلاری «تلماسه ۲»

انیمیشن ماجراجویی «پاندای کونگ فو کار ۴» از کمپانی‌های یونیورسال و دریم‌ورک، در آغاز هفته افتتاحیه خود، با درآمد قابل توجهی به مبلغ ۵۸.۳ میلیون دلار از ۴۰۳۵ سینما در بازار داخلی رتبه اول جدول فروش را به دست آورد.

این عنوان، بزرگترین ورودی برای این مجموعه از زمان انتشار اولیه آن، “پاندای کونگ فو” در سال ۲۰۰۸ با درآمد ۶۰ میلیون دلار است، که برتری بر دو نسخه قبلی، “پاندای کونگ فو ۳” در سال ۲۰۱۶ با درآمد ۴۱ میلیون دلار و “پاندای کونگ فو ۲” در سال ۲۰۱۱ با درآمد ۴۷.۶ میلیون دلار را نشان می‌دهد، بدون توجه به تورم.

جیم اور، رئیس توزیع داخلی یونیورسال، می‌گوید: «مخاطبان خانوادگی آماده بودند تا با یک فرنچایز بسیار محبوب بیرون بیایند و سرگرم شوند. فیلم‌های انیمیشنی معمولاً به مرور زمان محبوبیت بیشتری به دست می‌آورند. ما یک پتانسیل بسیار بزرگ برای این عنوان پیش‌بینی می‌کنیم.»

در سطح بین المللی، فیلم چهارم از این کمدی انیمیشنی الهام گرفته از هنرهای رزمی، 22 میلیون دلار از 41 بازار جهانی را جمع‌آوری کرد و در کل جهانی به مبلغ 80 میلیون دلار رسید. هزینه تولید این قسمت 85 میلیون دلار بود، که کمتر از هزینه تولید سه فیلم اول است، هر کدام حدود 150 میلیون دلار هزینه داشتند. جک بلک برای صداپیشگی شخصیت اصلی «پاندای کونگ فو کار ۴» بازگشت.

دیوید آ. گراس از شرکت مشاوره فیلم Franchise Entertainment Research می‌گوید: «این یک افتتاحیه عالی برای دنباله‌ای انیمیشنی است که تا این حد به سری‌هایش رسیده است. «پاندای کونگ فو کار» در حال حاضر قدرت فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد، با انگیزه خوبی برای دنباله‌ای دیگر.»

اگرچه «تلماسه: قسمت دوم» تاج باکس آفیس خود را به «پاندا» واگذار کرد، این دنباله علمی تخیلی دیگری با فروش 46 میلیون دلاری از 4074 سالن، یک حضور قوی دیگر داشت. این میزان نشان دهنده یک کاهش 44 درصدی از فروش بلیت از زمان افتتاح فیلم است (کاهش قابل توجهی برای یک بلوکباستر این اندازه) و باعث می‌شود مجموع کل داخلی این فیلم به 157 میلیون دلار برسد.

پس از ۱۰ روز نمایش در سینما، «تلماسه 2» از کل فروش داخلی فیلم اول (108 میلیون دلار) پیشی گرفت، اگرچه این نقطه عطف با یک هشدار بزرگ همراه است. فیلم اصلی سال 2021 همزمان در سالن‌های سینما و در HBO Max منتشر شد، بنابراین فروش بلیت آن توسط انتشار هجیانی در رسانه‌ی استریم کاهش یافت.

اگرچه «دون: قسمت دوم» تاج سینما را به «پاندا» واگذار کرد، اما این پی‌دند علمی-تخیلی با درآمد 46 میلیون دلار از ۴,۰۷۴ سالن، یک حضور قوی دیگر داشت. این میزان نشان دهنده یک کاهش 44 درصدی از فروش بلیت از زمان افتتاح فیلم است (کاهش قابل توجهی برای یک بلوکباستر این اندازه) و باعث می‌شود مجموع کل داخلی این فیلم به 157 میلیون دلار برسد.

پس از ۱۰ روز نمایش در سینما، «دون ۲» موفق به فراگیری کل فروش داخلی فیلم اول شده است (108 میلیون دلار)، اگرچه این موفقیت با یک ابهام اساسی همراه است. فیلم اصلی سال 2021 همزمان در سالن‌های سینما و در HBO Max منتشر شد، بنابراین فروش بلیت آن توسط انتشار هجیانی در رسانه‌ی استریم کاهش یافت.

«دون: قسمت دوم» و «پاندای کونگ فو ۴» به برانگیزاندن بازار سینمای خشک و بی‌حرکت کمک می‌کنند، که به گفته‌ی کم‌اسکور، تقریباً 10 درصد پس از همین زمان در سال 2023 قرار دارد. در هفته‌های آینده، فیلم بعدی سونی «شکارچیان ارواح: امپراتوری یخ‌زده» (22 مارس) و برادران وارنر و هیولاهای لجندری «گودزیلا ایکس کونگ: امپراتوری جدید» (29 مارس) امیدوارند همچنان مخاطبان را جذب کنند و این تعداد را کاهش دهند.